• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Frågor och svar - Wästgöta Finans

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Fick avslag. Har en 8a på minupplysning, inga ff, inga lån/krediter. Angav förra årets inkomst eftersom jag inte får slutskattebesked nu. Men nej, och inget lägre belopp heller. Angav bostad, vilket jag kanske inte skulle ha gjort? Mailade och frågade varför men fick bara ett standardiserat svar att utifrån ditt kreditbetyg kunde vi inte bevilja etc. Frågade då vilket betyg jag hade hos dem men det kunde de inte se.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Fick avslag. Har en 8a på minupplysning, inga ff, inga lån/krediter. Angav förra årets inkomst eftersom jag inte får slutskattebesked nu. Men nej, och inget lägre belopp heller. Angav bostad, vilket jag kanske inte skulle ha gjort? Mailade och frågade varför men fick bara ett standardiserat svar att utifrån ditt kreditbetyg kunde vi inte bevilja etc. Frågade då vilket betyg jag hade hos dem men det kunde de inte se.

Vad har du för inkomst?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Fick avslag. Har en 8a på minupplysning, inga ff, inga lån/krediter. Angav förra årets inkomst eftersom jag inte får slutskattebesked nu. Men nej, och inget lägre belopp heller. Angav bostad, vilket jag kanske inte skulle ha gjort? Mailade och frågade varför men fick bara ett standardiserat svar att utifrån ditt kreditbetyg kunde vi inte bevilja etc. Frågade då vilket betyg jag hade hos dem men det kunde de inte se.
Jätte konstigt..
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Nej, det var inte så konstigt. De hade fortfarande min anmärkning för skuldsanering synlig på upplysningen. Gjorde om den dagen därpå och då blev det beviljat.
Ahh, skönt det löste sig
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Har betalat tillbaka mitt wästgötafinans då räntan var mycket hög, men har mycket bättre förutsättningar nu. Är det någon som fått lån igen efter man slutbetalat sitt gamla och i så fall hur lång tid gick det emellan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp