• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

GDPR - Tips och trix.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Även hos Frogtail/Monetti?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det är ju i och för sig vad dom säger & tror.
Man borde nästan prova det i en EU-domstol om man haft tid,pengar och dylikt..

Det vore visserligen intressant, men slutresultatet blir i praktiken detsamma. Antingen går kreditupplysningslagen före, och man får ett (i det här exemplet) dåligt kreditbetyg som omöjliggör vettiga lån - eller så går GDPR före och så får man inget lån för att man uteslutit sig själv hos UC som istället anger att de saknar upplysningar om den sökande.
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Hej,

Tack för ditt meddelande.


När det gäller radering av din personliga information kommer vi att radera allt som vi inte enligt lag behöver att behålla.


Det är begränsad tillgång till den informationen vi behåller, om de anställda ska ta del av informationen måste dem ha en anledning för det. Anledningarna kan vara i samband med klagomål, bokföring och kontroll i samband med penningstvättlagen


Du är välkommen att kontakta oss på nytt om du har kompletterande frågor kring detta.


Ladda ner vår App för att få full översikt över ditt kundengagemang.


Med vänlig hälsning
Bank Norwegian

Philip

E-post:

post@banknorwegian.se
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Har fått svar från vissa olika att dom kommer radera all information, men när jag loggar in så finns alla uppgifter kvar? Konto nr m.m , är det inte meningen att sånt ska försvinna?
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Har fått svar från vissa olika att dom kommer radera all information, men när jag loggar in så finns alla uppgifter kvar? Konto nr m.m , är det inte meningen att sånt ska försvinna?

Upplever samma sak.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Tar nog lite tid, ge det upp till ca 20-25 dagar iallafall.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Jag fick svar av mobillån idag att allt var borta. Testade att påbörja en ansökan första steget bara med att skriva in mitt personnummer och mobilnummer. Då kom alla mina uppgifter upp automatiskt från senaste gången jag gjorde en ansökan. Har mailat och frågat varför alla uppgifter är kvar utan svar än.
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Jag fick svar att Viacontos jurister hanterar sådana ärenden och de hör av sig när det är klart
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Från cashbuddy:

Mejlade att ta bort alla uppgifter. De svarar att de gjort det. Jag frågade om spärren också är borta. Då skrev dom följande:

”Ok, att ditt personnummer låg med begärd spärr hade vi missat. Men då tar vi bort den spärren så finns det ingen som helst koppling till ditt personnummer- och uppgifter i vårt system.

Med vänlig hälsning,

Info Cashbuddy
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp