• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

GDPR - Tips och trix.

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Såhär skrev Frogtail till mig när jag begärde att dom enligt GDPT ska radera mina uppgifter.

Hej,

Tack för din förfrågan.

Vi har fått information om att du har begärt att vi ska radera dina personuppgifter. Denna rättighet är inte absolut, utan omfattar framförallt uppgifter som behandlas av oss med stöd av ett samtycke eller en intresseavvägning som rättslig grund. Många av dina uppgifter måste vi spara enligt lag eller för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig. Se gärna vår personuppgiftspolicyhttps://www.monetti.se/integritet ochhttps://www.frogtail.se/integritet för mer detaljerad information om vår behandling av dina personuppgifter.

Vi behandlar inga uppgifter med stöd av samtycke. Däremot behandlar vi dina uppgifter för ändamålen fullgörande av rättsliga förpliktelser, kommunikation och lämnande av erbjudanden, möjlighet för oss att hantera förfrågningar och av utrednings- och säkerhetsskäl utifrån en intresseavvägning. Vi har därför enligt din begäran raderat uppgifter om dig som avser [kommunikation och lämnande av erbjudanden (direktmarknadsföring) samt för ändamålen hantering av förfrågningar och av utrednings- och säkerhetsskäl.

Tveka inte att höra av dig om du skulle ha några kompletterande frågor kring detta. Vid frågor hör av dig till vårt dataskyddsombud per telefon 08-588 581 00 eller direkt via e-post dpo@folkefinans.com. Du kan även kontakta oss via brev ställt till Folkefinans AS, Dataskyddsombud, Box 4285, 102 66 Stockholm.

Om du skulle ha några klagomål avseende vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna ett klagomål till Datainspektionen (www.datainspektionen.se).

Folkefinans AS Norge, Filial Sverige
Besöksadress: Medborgarplatsen 3

Söderhallarna plan 10, Stockholm
Postadress: Box 4285
102 66 Stockholm

Edit Admin: Tagit bort personuppgifter
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Nån som fattar vad man betalar per månad för 30.000, 40.000, 50.000kr hos Viaconto?

Jag frågade dom i chatten.
Man betalar 3,3% ränta + 3.5% amortering per månad under hela lånet. Max 5 år.

30.000: 2040kr
40.000: 2720kr
50.000: 3400kr
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Var blev du beviljad?

Jag provade viaconto/viakredit efter spärr och raderade uppgifter men kom aldrig vidare i ansökningsprocessen. Fick svar från deras chatt att det tekniskt är omöjligt att ansöka efter att man raderat uppgifterna. De skulle återkomma efter att ha pratat med IT-avdelningen.
Det var hos viaconto.
Provade efter jag fått allt raderat och blev beviljad.
Märkligt svar du fick. Skulle man aldrig kunna bli kund igen om man ber om att bli glömd?
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Det var hos viaconto.
Provade efter jag fått allt raderat och blev beviljad.
Märkligt svar du fick. Skulle man aldrig kunna bli kund igen om man ber om att bli glömd?

När blev du beviljad? Idag?
Ja, väldigt märkligt. Precis så dom menade liksom.
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Jag får upp det här när jag försöker göra en ansökan ”Vänligen fyll i samtliga fält i registreringsformuläret. Felaktigt ifyllda eller utelämnade fält kommer att markeras i rött. Du kan också använda Dig av hjälpfälten.” Fast alla uppgifter är korrekt ifyllda och inget är markerat i rött. Väldigt märkligt. Ha provat både via datorn och mobil.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Såhär skrev Frogtail till mig när jag begärde att dom enligt GDPT ska radera mina uppgifter.

Hej,

Tack för din förfrågan.

Vi har fått information om att du har begärt att vi ska radera dina personuppgifter. Denna rättighet är inte absolut, utan omfattar framförallt uppgifter som behandlas av oss med stöd av ett samtycke eller en intresseavvägning som rättslig grund. Många av dina uppgifter måste vi spara enligt lag eller för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig. Se gärna vår personuppgiftspolicyhttps://www.monetti.se/integritet ochhttps://www.frogtail.se/integritet för mer detaljerad information om vår behandling av dina personuppgifter.

Vi behandlar inga uppgifter med stöd av samtycke. Däremot behandlar vi dina uppgifter för ändamålen fullgörande av rättsliga förpliktelser, kommunikation och lämnande av erbjudanden, möjlighet för oss att hantera förfrågningar och av utrednings- och säkerhetsskäl utifrån en intresseavvägning. Vi har därför enligt din begäran raderat uppgifter om dig som avser [kommunikation och lämnande av erbjudanden (direktmarknadsföring) samt för ändamålen hantering av förfrågningar och av utrednings- och säkerhetsskäl.

Tveka inte att höra av dig om du skulle ha några kompletterande frågor kring detta. Vid frågor hör av dig till vårt dataskyddsombud per telefon 08-588 581 00 eller direkt via e-post dpo@folkefinans.com. Du kan även kontakta oss via brev ställt till Folkefinans AS, Dataskyddsombud, Box 4285, 102 66 Stockholm.

Om du skulle ha några klagomål avseende vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna ett klagomål till Datainspektionen (www.datainspektionen.se).


Folkefinans AS Norge, Filial Sverige
Besöksadress: Medborgarplatsen 3

Söderhallarna plan 10, Stockholm
Postadress: Box 4285
102 66 Stockholm


Nån som fattar?
Jag har spärr hos dom.
Kan jag alltså ansöka där nu?
 
Senast redigerad av en moderator:

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
När blev du beviljad? Idag?
Ja, väldigt märkligt. Precis så dom menade liksom.
Fick mailet att jag var raderad i fredags, sökte i måndags och blev beviljad.
Det fel du får, det får jag bara om jag försöker ansöka i mobilen. På datorn funkade det.
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Fick mailet att jag var raderad i fredags, sökte i måndags och blev beviljad.
Det fel du får, det får jag bara om jag försöker ansöka i mobilen. På datorn funkade det.

Vilket belopp blev du beviljad ?
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Fick mailet att jag var raderad i fredags, sökte i måndags och blev beviljad.
Det fel du får, det får jag bara om jag försöker ansöka i mobilen. På datorn funkade det.

Jaså!
Jag har fan försökt datorn med men fick samma fel :/. Vilken webbläsare använde du? Haha
Har du fått utbetalt lånet än?
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Sökte 5000kr och fick det utbetalt nån timme efteråt.
Använde explorer tror jag.
Är det säkert att du fått mailet att du är redan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp