- Blev medlem
- 3 Juni 2012
- Meddelanden
- 1 870
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 417
Så daypay tog inte bort din spärr ?Gran - Bluestep exempelvis kommer "radera" mig helt och hållet ur sina register inom en vecka.
Daypay- Mailade all information till mig och raderade allt exakt allt om mig förutom min spärr.
Ferratum - Återkommer om besked då dom har sitt säte på Malta.
Vivus - Kommer att lämna ut all historik, eventuellt ta bort all information - dvs möjligt med nya lån.
Det bör inte ta lång tid, på mitt jobb så har vi redan inom 48 timmar rensat ut gammal historik på ca 800.000 kunder och det kördes över natten, vi frågade inte ens huruvida dom ville utan ett gammal engagemang togs bort och alla förslag/offerter vi lämnat till kunder som inte blev kunder är "nollställda".
Exempelvis.
Pelle ringer och vill anlita oss, Pelle är otrevlig och vi vill inte ha Pelle som kund. Jag lämnar en notering "Pelle var dum, honom säljer vi inte till".
Nu ringer Pelle på tisdag - I våra system finns det INGET som vi kan hänleda till att Pelle tidigare pratat med oss, fått förslag av oss eller blivit nekad av oss.
Precis samma procedur följer alla försäkringsbolag, mäklare (framförallt), biluthyrningsfirmor och merparten av kreditinstituten.
Varför dessa ovan påverkas mer är eftersom deras vinstmarginal ofta är hög i pengar men låg i procent så hade 4% av årsomsättningen satt i kull samtliga och av naturliga (och helt korrekta) skäl så vågar dom inte chansa.