• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ger snart upp

Lånskuld

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
22 November 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Har lån på Nystart finans på 380 000 med medlåntagare. Har 4 anmärkningar varav 1 är misskött kredit och 3 andra. Det är snart 2 år sedan dessa kom. Måste ha ett annat lån (alltså inte utöka utan enbart byta) för att stå som ensam låntagare. Min man står med idag men han vill separera och bli avskriven. Har fast tjänst och 37000kr i månaden. Hur fasen ska jag göra? Min kreddy ligger på fasansfulla 25,6!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Har lån på Nystart finans på 380 000 med medlåntagare. Har 4 anmärkningar varav 1 är misskött kredit och 3 andra. Det är snart 2 år sedan dessa kom. Måste ha ett annat lån (alltså inte utöka utan enbart byta) för att stå som ensam låntagare. Min man står med idag men han vill separera och bli avskriven. Har fast tjänst och 37000kr i månaden. Hur fasen ska jag göra? Min kreddy ligger på fasansfulla 25,6!
Hur länge har du haft lånet? Har för mig att nystart finans erbjuder att plocka bort medlåntagaren ifall man skött inbetalningarna till punkt och pricka under en viss tid? Ring o fråga?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 303
Mottagna reaktioner
13 405
Poäng
8 917
Då är du i mycket bättre situation om cirka 1 år. Förklara för din man att du har pratat med Nystartfinans och att du kan "plocka bort honom" först om ett år (då kommer du kunna söka via Remember eller som ovan skriver Avida)
 

Lånskuld

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
22 November 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Då är du i mycket bättre situation om cirka 1 år. Förklara för din man att du har pratat med Nystartfinans och att du kan "plocka bort honom" först om ett år (då kommer du kunna söka via Remember eller som ovan skriver Avida)
Han kräver att jag löser detta omgående.. Men kan ju inte lösa det. Jag har försökt med allt känns det som.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 674
Mottagna reaktioner
1 702
Poäng
1 177
Han kräver att jag löser detta omgående.. Men kan ju inte lösa det. Jag har försökt med allt känns det som.
Han har väl själv valt att vara Medlåntagare? Det är ju inte bara till att hoppa av sådär när man inte vill va med mer .
 

Lånskuld

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
22 November 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Han har väl själv valt att vara Medlåntagare? Det är ju inte bara till att hoppa av sådär när man inte vill va med mer .
Nej jag förstår vad du menar. Dock så förstår säkert ni min känsla i detta då han vill separera och tjatar om detta dagligen med lånet. Jag får dåligt samvete att han vill klippa banden med mig men han är fast vid detta lånet.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Nej jag förstår vad du menar. Dock så förstår säkert ni min känsla i detta då han vill separera och tjatar om detta dagligen med lånet. Jag får dåligt samvete att han vill klippa banden med mig men han är fast vid detta lånet.
Va trist :/ är det nyligen som ni bestämt er för att separera? Kanske han lugnar sig om en stund isåfall..
Äger ni nåt ihop? Vad har han för anledning är det att han vill köpa något eget boende?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp