• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ger snart upp

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Han kräver att jag löser detta omgående.. Men kan ju inte lösa det. Jag har försökt med allt känns det som.
Ibland går det bara inte att fixa hur mkt man än vill. Du får ge honom beskedet om att du fortsätter betala på lånet osm vanligt och när det sjunker under 300 000 kr så blir han bortplockad. Take it or... vad ska han göra? Förstår att det är en besvärlig situation men det är som det är!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Han kräver att jag löser detta omgående.. Men kan ju inte lösa det. Jag har försökt med allt känns det som.
Finns nog inte mkt att göra, han valde och skriva på så han får helt enkelt ha tålamod och vänta tills en rimlig lösning kommer fram
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Han har väl själv valt att vara Medlåntagare? Det är ju inte bara till att hoppa av sådär när man inte vill va med mer .
Exakt. Han var väl medveten om vad det innebär att sätta upp sig som medlånare. Ganska lågt att ställa sådana krav först nu.
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Ja man kan kräva mycket här i livet men det betyder ju inte att man får som man vill. Är ni gifta bör/ska det göras en bodelning där tillgångar och skulder räknas och giftorättsgods fördelas. Att vara medlåntagare har ju dessutom inget att göra med huruvida man bor ihop eller är tillsammans. Han får nog inse att lagt kort ligger och fortsätta vara medlåntagare tills en annan lösning är möjlig.
 

Fågeln utan vingar

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
26 December 2021
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Det är inget man kan kräva, jag står själv som medlånetagare på ett lån en bekant har på just nystartfinans.

Även om jag också hade velat få bort de nu pga av min egna ekonomiska situation då det lånet syns även på min uc Så har jag själv valt och signerat detta. Så som terry skrev säg att de går om 1 år och att du kommer fortsätta sköta dina betalningar Så han inte blir betalningsskyldig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp