• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Glase - Kontakt

A

asdasd

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Det är problem med min autogiro dragning och jag behöver inbetalningsuppgifter från Glase istället. Jag har skickat 5 mail utspritt på 7 dagar nu men får inget svar får dem. Någon som vet annat sätt att nå dem förutom mailen? Några aktiva telenmr? De som står listade som jag hittar på Seqr/Glase har ingen abonnent....

Någon som har koll på vilket inkassobolag dem använder då jag antar att betalningen kommer gå dit.

Otroligt kasst!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rydflickan

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
8 Januari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Jag har försökt att maila dom om att stänga ner mitt konto hos dem men inget svar...går heller inte att varken ringa eller direktchatta med dem! :(

Någon som vet hur man själv kan ta bort sig så den outnyttjade krediten inte syns på sin totala ekonomi på UC?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 440
Poäng
8 917
Är helt obekant med Glase, vad gäller för denna tjänst egentligen?
En massa krångel och sen får man loss 5.000 utan UC eller?
 

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
@Terry_ Det är som sagt en tjänst som ej tar UC. Egentligen avsedd som en betaltjänst på Willys, Hemköp m.fl med en kredit på 5000kr. Du söker om krediten i appen och får tillgång till pengarna omgående (i appen alltså.). Därefter kopplar du ditt bankkonto till Glase (görs också i appen.) Om du vill få loss pengarna så kan du överföra till ditt kopplade bankkonto och får då tillgång till dom dagen efter.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 440
Poäng
8 917
Det är 5.000 som är max alltså?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 440
Poäng
8 917
Kan någon vänligen förklara för mig?
Jag har laddat ner Glase. Jag har blivit medlem där. Jag har registrerat mitt konto.
Men dessa 5.000 kronorna som ska finnas på kredit, var hittar jag dessa pengarna?
Det står jo 0,00 kronor under mitt Glase konto?
Måste man verifiera kontot med ID?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 440
Poäng
8 917
@Bowery kan du för en tekniskt lågbevågad steg för steg förklara hur jag gör för att få loss dessa 5.000 ifrån Glase till mitt bankkonto?!
Var i appen gör man detta?
 

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
@Terry_ nu kom ja inte ihåg exakt hur de va. Men börja med att lägga till ett bankkonto i appen, ansök sedan om faktura. Strax därefter kommer du se 5000kr på glasekontot, överför dessa till ditt tillagda bankkonto i appen. Kommer stå 0kr på bägge kontona och under morgondagen kommer du ha dessa 5000kr på ditt vanliga bankkonto.
 

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Men tänk på att dom kommer vilja dra dessa pengar på autogiro ifrån ditt konto ca. 14 dagar efter du har tagit ut pengar, och är jäkligt snabba med att skicka till inkasso (Intrum) om dom inte lyckats dra på några dagars försök.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp