• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Glase - Kontakt

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Var lägger man till sitt vanliga konto i appen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Kom tyvärr inte ihåg processen riktigt nu, men mycket möjligt att de står toppa med konto eller liknande. Har du Ansökt om glase faktura och signerat med BankID i appen än?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Men tänk på att dom kommer vilja dra dessa pengar på autogiro ifrån ditt konto ca. 14 dagar efter du har tagit ut pengar, och är jäkligt snabba med att skicka till inkasso (Intrum) om dom inte lyckats dra på några dagars försök.
Så fungerar det inte för mig. Jag betalar minsta jag ska betala i slutet av månaden och får det som ett mail betaluppgifterna
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Fick en notis på mobilen att dessa ska lägga ner? Kan ej se notisen längre. Nån som kan bekräfta?
 
A

asdasd

Gäst
Poäng: 0
Är det därför dem varit så kaos på senaste? Någon som vet vilket inkassobolag dem har? Antar att allting kommer gå dit
 

Janne123

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Augusti 2018
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
De bekräftar på sin Facebooksida. Tjänsten stängs ner kl 16 idag.

"
Dear customer,

As Glase have failed to secure funding for continued growth and operations, the service will be shutdown as of 16:00 CET on Tuesday the eleventh of December 2018. Thank you for your use of our service so far and we hope that using Glase have been a pleasant experience.

Best Regards,
The Glase team"
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Jag fattar inte? Glase använder ju sig av Collector Bank? Kommer man fortfarande få fakturor som vanligt eller vad händer??
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Väntat i två veckor på att Glase ska skicka mitt ärende vidare till inkasso...något som vet hur snabba de är på att skicka vidare till inkasso? Använder de alltid intrum?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp