• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Alltså näää.... hur tänker de!!! Har de tagit kreditupplysning på dig eller hur fick de reda på att din inkomst höjts? Bedrövligt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Fyfan för gothia rent ut sagt! Har haft en avbetalningsplan på 6000kr/månad men nu när min tillfälliga plan gick ut så vill dom istället höja till 19 000kr/månad!

Tycker det är helt absurt hur dom kan tycka att det är rimligt.

Har ringt till dom 3 gånger och bönat och bett om att få beloppet sänkt men dom vägrar.

Tydligen så är deras anledning att dom har sett att jag har fått en bättre inkomst sen senaste deklarationen,då jag har skaffat mig ett extra kneg för att få månaderna att gå ihop. Så dom tycker att antingen betalar jag 19 eller så skickar dom allt till kronofogden för att dom tror att dom får igen summan snabbare genom utmätning..

Vet inte längre vad jag ska ta mig till för har kämpat så enormt med att få till avbetalningsplaner överallt, skaffat extra inkomst för att betala av fortare osv men nu så kommer allt att falla känns det som bara pga gothia :'(
Hur stora skulder har du ? För om du har enorma ? Tänkte skuldsanering ? Bara säg det att du söker skuldsanering så blir det betydligt mindre än vad du betalar nu
 

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Fyfan för gothia rent ut sagt! Har haft en avbetalningsplan på 6000kr/månad men nu när min tillfälliga plan gick ut så vill dom istället höja till 19 000kr/månad!

Tycker det är helt absurt hur dom kan tycka att det är rimligt.

Har ringt till dom 3 gånger och bönat och bett om att få beloppet sänkt men dom vägrar.

Tydligen så är deras anledning att dom har sett att jag har fått en bättre inkomst sen senaste deklarationen,då jag har skaffat mig ett extra kneg för att få månaderna att gå ihop. Så dom tycker att antingen betalar jag 19 eller så skickar dom allt till kronofogden för att dom tror att dom får igen summan snabbare genom utmätning..

Vet inte längre vad jag ska ta mig till för har kämpat så enormt med att få till avbetalningsplaner överallt, skaffat extra inkomst för att betala av fortare osv men nu så kommer allt att falla känns det som bara pga gothia :'(

Gothia är sämst av alla inkasso med god marginal! Har också blivit tvungen att betala enorma månadskostnader och helt omöjliga att förhandla med!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
känns som dom gör så för att dom vill skicka skiten till kf? Finns ju ingen som har råd med 19k i månaden??

Jodå det finns. På tidigare jobb hade jag några avbetalningsplaner På 30-70k i månaden
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Gothia är sämst av alla inkasso med god marginal! Har också blivit tvungen att betala enorma månadskostnader och helt omöjliga att förhandla med!
Då kan det ju vara så att dom följer sina uppdragsgivares instruktioner också, så skäll på dom som du lånat pengar av
 

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Hur stora skulder har du ? För om du har enorma ? Tänkte skuldsanering ? Bara säg det att du söker skuldsanering så blir det betydligt mindre än vad du betalar nu
Totalt är det ca 740k i dagsläget men har varit uppe i över miljonen som mest..

Har redan försökt med det men eftersom dom tydligen har sett att kronofogden lyckades få in runt 100k på någon månad så anser dom att dom ändå kommer att få in pengarna fortare via dom..(ansökte om förtidsutbetalning av skatten + en utmätning och så hjälpte sambon till att skrapa ihop resterande summa)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Har inte sett att dom har tagit någon upplysning på mig så jag vet inte hur dom fått reda på det..
Hmmm... det är väl det enda sättet att ta reda på ändrade inkomstuppgifter, alltså via kreditupplysning och man måste alltid få en kopia på den. Som sagt mig har de Gothia aldrig tagit upplysning på utan när jag ringer och pratar med dem så sgäer jag vilken inkomst jag har, sen om de tror på det eller inte vet inte jag men mig har de hjälpt ganska många gånger de senaste 3 åren, innan dess var de mkt hårdare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp