• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Gothia inkasso

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Då kan det ju vara så att dom följer sina uppdragsgivares instruktioner också, så skäll på dom som du lånat pengar av
Det kan det vara ja men inte säkert. Låt folk skälla, man behöver lätta på trycket ibland. Du är faktiskt den enda här som alltid försvarar inkassobolagen. Gissar att du aldrig varit trampat på och tryckt mot väggen, förnedrad, utskälld av ett inkassobolag som privatperson. Jag förstår att det är väldigt svårt att leva sig in i skuldsatta människors leverne när man inte själv är skuldsatt. Men att varje månad behöva pussla med pengarna som är mindre än räkningar och skulder tär rejält på psyket. och inkassobolagen är vår sista utväg, innan det går till kf och ens liv rasar ännu mer.
Jag är helt säker på att du Lasseman, med all respekt, aldrig har varit så desperat och förtvivlat som många av oss andra här när vi ringer till inkasso.
Jag vet också att du alltid kommer med invändningar om att det inte är inkassobolagen som bestämmer utan långivarna och jag säger inte att du har fel för i vissa fall kan det vara så men i många andra fall så är det vi upplever, att inkasso inte vill hjälpa till. Du lutar dig mot lagar och regler, vi lutar oss mot det vi upplever när vi ringer. Du ska veta att det är otroligt svårt att ringa ett inkassobolag och be och böna, det är mkt som står på spel för en skuldsatt person, som är beroende av att inkassobolagen hjälper eller inte.
Och jag kan berätta att när Svea inkasso vägrade sänka beloppet på min avbetalningsplan under sommarmånaderna, från 3000 kr till 2000 kr så att jag skulle få en chans att klara av betalningarna, och som du som alltid då skulle sagt att det inte är Sveas fel utan långivaren, men vet du, då ringde jag direkt till långivaren och det var inga som helst problem och de skulle meddela Svea. Så får min del kan jag säga att jag inte tror på dig när du försvarar inkassobolagen. Du saknar helt enkelt en egen erfarenhet av hur det är att vara i deras klor.

Det finns bra och det finns mindre bra inkassobolag, det vet alla här som måste be för sina liv om planer hit och dit och anstånd med betalningar. De flesta vill betala och med lite hjälp så går det. Kram på dig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Det kan det vara ja men inte säkert. Låt folk skälla, man behöver lätta på trycket ibland. Du är faktiskt den enda här som alltid försvarar inkassobolagen. Gissar att du aldrig varit trampat på och tryckt mot väggen, förnedrad, utskälld av ett inkassobolag som privatperson. Jag förstår att det är väldigt svårt att leva sig in i skuldsatta människors leverne när man inte själv är skuldsatt. Men att varje månad behöva pussla med pengarna som är mindre än räkningar och skulder tär rejält på psyket. och inkassobolagen är vår sista utväg, innan det går till kf och ens liv rasar ännu mer.
Jag är helt säker på att du Lasseman, med all respekt, aldrig har varit så desperat och förtvivlat som många av oss andra här när vi ringer till inkasso.
Jag vet också att du alltid kommer med invändningar om att det inte är inkassobolagen som bestämmer utan långivarna och jag säger inte att du har fel för i vissa fall kan det vara så men i många andra fall så är det vi upplever, att inkasso inte vill hjälpa till. Du lutar dig mot lagar och regler, vi lutar oss mot det vi upplever när vi ringer. Du ska veta att det är otroligt svårt att ringa ett inkassobolag och be och böna, det är mkt som står på spel för en skuldsatt person, som är beroende av att inkassobolagen hjälper eller inte.
Och jag kan berätta att när Svea inkasso vägrade sänka beloppet på min avbetalningsplan under sommarmånaderna, från 3000 kr till 2000 kr så att jag skulle få en chans att klara av betalningarna, och som du som alltid då skulle sagt att det inte är Sveas fel utan långivaren, men vet du, då ringde jag direkt till långivaren och det var inga som helst problem och de skulle meddela Svea. Så får min del kan jag säga att jag inte tror på dig när du försvarar inkassobolagen. Du saknar helt enkelt en egen erfarenhet av hur det är att vara i deras klor.

Det finns bra och det finns mindre bra inkassobolag, det vet alla här som måste be för sina liv om planer hit och dit och anstånd med betalningar. De flesta vill betala och med lite hjälp så går det. Kram på dig
Skäll ut länsstyrelsen
 

Nelly-123

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 Oktober 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Ja du inte ett dugg förvånad. Blivit behandlad på likande sätt. Men sen när jag betalade i förtid då minsann började man bli poppis hos dem.
Du ska ju få en förseningsavgift på 60 kronor som tillkommer om ett par dagar.
Om nu gothia Inkasso är Sveriges mest anmälda inkassobolag hur är det ens möjligt att dessa hycklare får bedriva sin bluffverksamhet då? Säger ju egentligen mer om hur sjukt och korrupt systemet är.
Jag har exakt samma problem med dem. Jag hade avbetalningsplan med fryst ränta, var i telefonkontakt med dem om att jag skulle betala in hela skulden på en gång (ca 57.000kr kvar). När jag väl betalar in hela skulden ca 2 veckor senare så har de skickat ärende till KFM och dessutom lagt tillbaka den frysta räntan som sträcker sig till ca 8000kr och extra KFM kostnader. Har varit i många samtal och mail med dem, men det är något av det pissigaste och vidrigaste bunt av människor med inskränkt syn på humanitet som sitter där. Nu när jag läst ditt inlägg ska jag också anmäla dem. Aldrig mer Gothia av något slag, hoppas de försvinner jävligt snart eller får nåt vite som svider ända in till de anställdas arslen.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Läst lite i tråden då en del av mina skulder nu hamnar hos Ghotia, just nu är det ca 23 tusen och de är på tre olika skulder, då de vill ha Två tusen på varje skuld ? Och idag kom de ytterligare kn 32 tusen så nu är det 55 tusen. Är de så hårda att de inte kan gå ner i månadskostnad?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 460
Poäng
1 527
Nån som försökt förhandla ner räntan på Gothia? Kanske inte fryst ränta, men få ner den några procent iallafall.. Någon? :D
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Nån som försökt förhandla ner räntan på Gothia? Kanske inte fryst ränta, men få ner den några procent iallafall.. Någon? :D
Yes har fått fryst ränta där innan , dom ville ha betalning på 10k för 4 ärenden ! Sen erbjöd dom fryst ränta på alla ärenden om jag betalde 6k per månad !
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Nån som försökt förhandla ner räntan på Gothia? Kanske inte fryst ränta, men få ner den några procent iallafall.. Någon? :D
Har också fått fryst ränta.. hade betalat av ett tag kommer inte ihåg exakt men sen när skulden va på typ 43000 eller nå sånt fick jag betala 3000 per månad o räntefritt
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 460
Poäng
1 527
Yes har fått fryst ränta där innan , dom ville ha betalning på 10k för 4 ärenden ! Sen erbjöd dom fryst ränta på alla ärenden om jag betalde 6k per månad !
Härligt, till mig sa dom att dom kunde frysa räntan om man betalade av skulden på 12 månader. Men de kan jag inte nu när jag är föräldrarledig, men tänkte om de kunde sänka några procent så mer går till amortering än ränta.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 460
Poäng
1 527
Har också fått fryst ränta.. hade betalat av ett tag kommer inte ihåg exakt men sen när skulden va på typ 43000 eller nå sånt fick jag betala 3000 per månad o räntefritt
Min skuld är nere på 70.000 nånting nu, betalar 4000kr/mån. De sa till mig tidigare när skulden var högre att de krävde att resterande skuld skulle slutbetalas på 12 månader om man skulle få fryst ränta. Vilket i dagsläget skulle kräva att jag får betala över 6000kr/mån nu. Men de är inte jätte optimalt i dagsläget då jag är föräldrarledig. Va därför jag tänkte om nån kanske hade förhandlat ner räntan några procent iallafall så det går mer till amortering och mindre ränta så skulden minskar fortare och jag senare kanske kan ta fryst ränta.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Min skuld är nere på 70.000 nånting nu, betalar 4000kr/mån. De sa till mig tidigare när skulden var högre att de krävde att resterande skuld skulle slutbetalas på 12 månader om man skulle få fryst ränta. Vilket i dagsläget skulle kräva att jag får betala över 6000kr/mån nu. Men de är inte jätte optimalt i dagsläget då jag är föräldrarledig. Va därför jag tänkte om nån kanske hade förhandlat ner räntan några procent iallafall så det går mer till amortering och mindre ränta så skulden minskar fortare och jag senare kanske kan ta fryst ränta.
Du skulle kanske kunna ringa och diskutera situationen med dom ang lägga om planen lite till din fördel nu ledigheten samt att säga att när du är tillbaka till jobbet så kan du istället tänka dig att öka på skulden? Jag har tryckt mkt på barnsituationen när jag behövt hjälp
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp