• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Grandvik AB, skojare.

häst

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Januari 2015
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Visst är dom skojare jag har betalat in och fått påminnelser och sen går dom inte att få tag i. Utan skickar det till kfm.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Nån som fått rätt mot dom i tingsrätten??
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det någon som överhuvudtaget fått sitt ärendet skickat till Tingsrätten. Talar då om om mål under 22 000 kr.

Stämmer inte att msn får en reskostnad genom att motsätta sig skulden i tinget. Då har ni missuppfattat tingsnotarien grovt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Ok. Då tycker jag du skall kontakta konsumentverket och meddela vad Grandvik anser att du är skyldig dem.

Detta kan aldrig vara ok. Då väldigt få av grandviks fall avgör i Tingsrätten så tycker jag att det talar för att de vet att de inte får genom sina krav där en skuld på 10 000 kr blir 28 000 efter 1 år oavsett vad de säger.

De lever på att folk får panik och bara betalar.

Om dröjsmålsräntan är avtalad så har man ju ändå vid avtalsskrivandet godkänt att man tycker att dröjsmålsräntan är ok, då måste man ju i så fall i tinget visa att det är ett oskäligt villkor, de 30-35% som någon nämnt är ju inte direkt några konstigheter.

200% som det måste vara om inte är rättegångskontnader som tillkommer borde ju i alla fall närma sig gränsen för oskäligt..
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
Jag vet en som fått på ca 16 000kr som är skickat
Till kfm
Menar ni att man kan bestrida och ingenting händer
I tingsrätten
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Sett till den knapphändiga info som finns på den sidan gällande vad man tex betalat in så blir det ju svårt att veta hur de räknar. Inte konstigt att de får kritik.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Om dröjsmålsräntan är avtalad så har man ju ändå vid avtalsskrivandet godkänt att man tycker att dröjsmålsräntan är ok, då måste man ju i så fall i tinget visa att det är ett oskäligt villkor, de 30-35% som någon nämnt är ju inte direkt några konstigheter.

200% som det måste vara om inte är rättegångskontnader som tillkommer borde ju i alla fall närma sig gränsen för oskäligt..

30-35% är inga konstigheter. Problemet är att de enbart klargör vad man är skyldig utan att visa hur man har räknat. Att de sedan verkar vilja avgöra sina mål i tingsrätten talar väl dn del för att de vet att de inte får gehör. Har de tur så blir ju den skuldsatta rädd betalar kravet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Jag vet en som fått på ca 16 000kr som är skickat
Till kfm
Menar ni att man kan bestrida och ingenting händer
I tingsrätten

Absolut, man kan bestrida. borgenären får då välja om man ska hänskjuta ärendet till tingsrätten eller ej, det är alltså möjligt att man låter bli att driva ärendet vidare, iaf just då, då ligger skulden kvar hos borgenären.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp