Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Är det någon som vet om man kan få högsta krediten med en inkomst på 150.000/år pga av föräldraledighet. Bisnode ser förövrigt bra ut med 0ff

Är du ny eller har du redan en kontokredit hos dom?

Då kommer du troligen ”bara” få 10 000, om du beviljas. Efter 3 månader med inbetalning i tid kan man prova att höja

Då kommer du troligen ”bara” få 10 000, om du beviljas. Efter 3 månader med inbetalning i tid kan man prova att höja
Misstänkte nästan det. Frågade dom men fick inget tydligt svar mer än att flera parametrar spelar in vilket jag förstår. Men har en fläckfri bisnode men problemet är inkomsten.

Dom brukar börja på 10, finns säkert undantag

Hej igen!
Ville bara informera om det är fler som undrade att jag fick beviljat 50.000kr direkt som Ny kund fast ja har låg deklarerad inkomst.

Pratade med Fairlos kundtjänst som har som ambition att kunna erbjuda 100K innan sommaren. Låter lovande!

Pratade med Fairlos kundtjänst som har som ambition att kunna erbjuda 100K innan sommaren. Låter lovande!
Konstigt att de sa till mig att de inte kunde säga nåt alls om de en skulle höja när jag var i kontakt med dem för ett tag sen. Att de svarar olika beroende på vem som frågar
Men det låter ju toppen om de höjer :)

Håller med om att det är märkligt.

Konstigt att de sa till mig att de inte kunde säga nåt alls om de en skulle höja när jag var i kontakt med dem för ett tag sen. Att de svarar olika beroende på vem som frågar

Samma här. Dom sa att deras ambition är att höja till 100.000kr detta år men inget som dom kan lova.

Får man mejl eller annan typ av avisering om man har möjlighet till en höjning?

Har använt dom ett tag nu, känns seriösa och bra.

Haha, vi är många som väntar. Jämförelsen med Fairlo tycker jag dock är orättvis. Fairlo har hela tiden varit konsekventa, det har inte Divide som började med creditsafe, gick över till Bisnode och fortfarande inte öppnat sin verksamhet för allmänheten. Divide var en ambition som inte höll.

Japp, och Devides plan var 250.000 och creditsafe. Jag väntar fortfarande på den dagen!

Hej!

Jag har 2000 hos fairlo har gjort en inbetalning, men hur funkar deras höjningssystem, kan det höjas direkt till det högsta eller blir det steg för steg ?

Hej!

Jag har 2000 hos fairlo har gjort en inbetalning, men hur funkar deras höjningssystem, kan det höjas direkt till det högsta eller blir det steg för steg ?
Blir nog steg för steg. Beror helt på hur dina förutsättningar ser ut skulle jag i och för sig säga eftersom det verkar vara olika för olika personer. Men av kommentatorerna i detta forum att döma så verkar de ha stramat åt kraven, så jag lägger min röst på ”steg för steg”.

Har haft Fairlo i över ett år, först 5000kr, utökade till 10 000kr förra sommaren och betalat in hela skulden två gånger. Försökt höja sedan årsskiftet utan lyckat resultat. Att betala in hela skulden påverkar inte deras Fairloscore tydligen. Oklart om det är X antal inbetalningar de räknar.

Har haft Fairlo i över ett år, först 5000kr, utökade till 10 000kr förra sommaren och betalat in hela skulden två gånger. Försökt höja sedan årsskiftet utan lyckat resultat. Att betala in hela skulden påverkar inte deras Fairloscore tydligen. Oklart om det är X antal inbetalningar de räknar.
När jag pratade med dom sa dom att man får fairloscore genom autogirodragningar.

Man får inga ”Fairlo-poäng” genom varken extra amorteringar eller genom att förtidslösa sin kredit. Man får endast poäng genom att dom utför sin autogirodragning. Man kan ansöka om höjning när dom gjort lyckad autogirodragning tre månader i rad. Och då kan man ansöka om att höja till nästa gräns. Dvs. Om man har 5000 i kreditutrymme så kan man efter tre lyckade dragningar ansöka om att få 10.000 i kreditutrymme. Jag har pratat med kundtjänst som har klargjort detta för mig. Jag ansökte om höjning efter min första inbetalning, blev nekad. Jag gjorde ett försök efter min andra inbetalning, blev nekad igen. En dag efter min tredje inbetalning så ansökte jag om höjning igen och blev godkänd.

När jag pratade med kundtjänst så sa dem att det var viktigt att vänta minst ett dygn efter tredje inbetalning om att ansöka om höjning för att ”poängen” skulle ha hunnit att registreras.

Senast ändrad:
Man får inga ”Fairlo-poäng” genom varken extra amorteringar eller genom att förtidslösa sin kredit. Man får endast poäng genom att dom utför sin autogirodragning. Man kan ansöka om höjning när dom gjort lyckad autogirodragning tre månader i rad. Och då kan man ansöka om att höja till nästa gräns. Dvs. Om man har 5000 i kreditutrymme så kan man efter tre lyckade dragningar ansöka om att få 10.000 i kreditutrymme. Jag har pratat med kundtjänst som har klargjort detta för mig. Jag ansökte om höjning efter min första inbetalning, blev nekad. Jag gjorde ett försök efter min andra inbetalning, blev nekad igen. En dag efter min tredje inbetalning så ansökte jag om höjning igen och blev godkänd.

När jag pratade med kundtjänst så sa dem att det var viktigt att vänta minst ett dygn efter tredje inbetalning om att ansöka om höjning för att ”poängen” skulle ha hunnit att registreras.
Ja alltså de har minst sagt stramat år kraven. Min sambo var en av de första som kunde utöka sin kredit där (från 10 000 till 50 000). Hon hade haft fairlo då i 10-11 månader och varit sen kanske 7-8 av dem, hon släpade efter med en betalning, betalade in den, sen kunde hon höja direkt...(?)

Konstigt, jag lånade av fairlo ett par dagar i höstas i oktober, betalade drygt 8 kronor i ränta. I Februari behövde jag låna igen, och kunde då utan problem höja till 50K direkt, varav jag lånade 12" under drygt 3 veckor, som nu är återbetalade. Och min fairlokredit är fortfarande 50K. Mitt Bisnodebetyg är 5 för stunden.

Jag undrar om någon fått beviljat en höjning av befintligt lån efter tre månader(betalning har inkommit i tid via autogiro) och en anmärkning tillkommit? Blir det då med automatik avslag?

Jag undrar om någon fått beviljat en höjning av befintligt lån efter tre månader(betalning har inkommit i tid via autogiro) och en anmärkning tillkommit? Blir det då med automatik avslag?
Jag skulle tro att det innebär det. När de skriver på hemsidan att de tar en ny bisnode för att säkerställa att inget skuldsaldo eller anmärkning tillkommit.

Nu verkar det vara mer eller mindre spikat att Fairlo kommer erbjuda 100K. Frågade tidigare om de kommer att kommunicera ut en sådan höjning. Fairlo svar var att ”de absolut kommer meddela detta, bl.a via mail, när det är dags”. Mina spekulationer men det låter ju positivt i mina öron iaf.

Nu verkar det vara mer eller mindre spikat att Fairlo kommer erbjuda 100K. Frågade tidigare om de kommer att kommunicera ut en sådan höjning. Fairlo svar var att ”de absolut kommer meddela detta, bl.a via mail, när det är dags”. Mina spekulationer men det låter ju positivt i mina öron iaf.
Låter ju positivt! Kanske det kommer i samband med ett av deras mail om att det är dags för dragning. =)

En sak som gör mig nyfiken. Hur kan nya bolag som Fairlo se stort värde i att höja först 10.000 till 50.000 sen till 100.000 medan alla andra aktörer inte ser det värdet?
Beror det på att Fairlo har större ekonomiska muskler att kunna investera eller vad kan det bero på?
Jag ser det enbart som positivt då jag gillar allt med Fairlo men ändå nyfiken på varför vissa MAX beviljar 5.000 och aldrig ruckar på det medan vissa andra höjer och höjer.

En sak som gör mig nyfiken. Hur kan nya bolag som Fairlo se stort värde i att höja först 10.000 till 50.000 sen till 100.000 medan alla andra aktörer inte ser det värdet?
Beror det på att Fairlo har större ekonomiska muskler att kunna investera eller vad kan det bero på?
Jag ser det enbart som positivt då jag gillar allt med Fairlo men ändå nyfiken på varför vissa MAX beviljar 5.000 och aldrig ruckar på det medan vissa andra höjer och höjer.
Det är en intressant aspekt , man undrar ju verkligen .

exakt också om dom lånar ut 100k till 20 personer tar det flera flera flera år innan dom for tbx det ser ingen vinst på det heller:D

Intressant med 100k. Men jag är långt ifrån de målet antar jag. Ligger på 10k 3e inbetalning sen höjning från 5k nu på torsdag. Nu till frågan: är det någon som fått högre än 20k ? Eller går de stegvis? Verka va olika som jag läst här på forumet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp