• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Har fått anmärkning hos KF

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
På KF står det

"Förklaringstid - När du skrivit på delgivningskvittot har du en viss tid, en så kallad förklaringstid, på dig att betala. Eller om du tycker kravet är felaktigt kan du bestrida det. I brevet står det hur lång förklaringstiden är."

MEN, jag har inte fått någon s k förklaringstid. Står ingenstans hur långt tid jag har på mig att betala i de papprerna som kom med delgivningen. Endast att jag har 10 dagar på mig att skicka in bekräftelsen. Gäller det både och då - skicka in signatur OCH betala inom 10 dagar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
På KF står det

"Förklaringstid - När du skrivit på delgivningskvittot har du en viss tid, en så kallad förklaringstid, på dig att betala. Eller om du tycker kravet är felaktigt kan du bestrida det. I brevet står det hur lång förklaringstiden är."

MEN, jag har inte fått någon s k förklaringstid. Står ingenstans hur långt tid jag har på mig att betala i de papprerna som kom med delgivningen. Endast att jag har 10 dagar på mig att skicka in bekräftelsen. Gäller det både och då - skicka in signatur OCH betala inom 10 dagar?

Du får nog ta en bild och visa texten i brevet, jag vill minnas att det står bara kort att det ska skickas in på en gång, det finns inget som säger att det ska skickas in inom 10 dagar.
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Vem är det som jag ska kontakta i första hand då, som man kan prata med om att eventuellt dra tillbaka anmärkningen förutsatt att man betalt? Är det själva inkassobolaget?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Ja, det är inkasso eller från den du hade skulden hos.
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Har sökt återvinning hos KF och fått brev från tingsrätten att man nu väntar på yttrande från borgenären. Hur långt tid har borgenären på sig att svara eller inte svara innan utslaget blir blockerat?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp