• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Har fått anmärkning hos KF

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Har sökt återvinning hos KF och fått brev från tingsrätten att man nu väntar på yttrande från borgenären. Hur långt tid har borgenären på sig att svara eller inte svara innan utslaget blir blockerat?

Brukar vara 2-3 veckor
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Brukar man få nån sorts bekräftelse på att ärendet är nedlagt eller är det upp till en själv att gräva efter det ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Brukar man få nån sorts bekräftelse på att ärendet är nedlagt eller är det upp till en själv att gräva efter det ?

Det kommer alltid någon form av beslut när ärendet är klart
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Ok, fick bekräftat i måndags att tingsrätten beviljat återvinning eftersom Zalando ej hört av sig eller betalat tillägsavgiften för att driva ärendet vidare. KF ska ju undanröja utslaget men hur länge tar det innan UC gör detsamma? Måste man själv kontakta dem?
 

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Jag fick ”Befrielse av grundavgift” från Kfm, daterat den 26/9. Jag har än idag, 1 månad efter befrielsen, kvar anmärkningen i UC. Jag har ringt kfm ett antal ggr för att få veta när anmärkningen tas bort ur deras system. Enligt handläggaren är det beroende på hur arb belastningen är för tillfället. Första gången jag ringde var efter en vecka. Fick prata med en jättetrevlig kvinna som (vad jag tror) kontaktade den avd som plockar bort anmärkningar. Enl henne skulle jag ringa tbx vecka 2 och kolla, då skulle den antagligen vara borta.... Men den ligger fortfarande kvar... Efter 4 veckor....

UC uppdaterar sina system gentemot Kfm en gång per vecka, natt mellan fr-lör
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Ok, ser nu att anmärkningen tagits bort. Mitt UC har gått från typ 40 till 3,3
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Jag fick ”Befrielse av grundavgift” från Kfm, daterat den 26/9. Jag har än idag, 1 månad efter befrielsen, kvar anmärkningen i UC. Jag har ringt kfm ett antal ggr för att få veta när anmärkningen tas bort ur deras system. Enligt handläggaren är det beroende på hur arb belastningen är för tillfället. Första gången jag ringde var efter en vecka. Fick prata med en jättetrevlig kvinna som (vad jag tror) kontaktade den avd som plockar bort anmärkningar. Enl henne skulle jag ringa tbx vecka 2 och kolla, då skulle den antagligen vara borta.... Men den ligger fortfarande kvar... Efter 4 veckor....

UC uppdaterar sina system gentemot Kfm en gång per vecka, natt mellan fr-lör

Det låter rätt. Det kan ta en stund hos rättelser.
Anmärkningar är dock inte kfm utan upplysningsbolagen som beatämmer om.
 

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Det låter rätt. Det kan ta en stund hos rättelser.
Anmärkningar är dock inte kfm utan upplysningsbolagen som beatämmer om.


Tack för svar :) Mailade kf och frågade hur lång tid det kan tänkas ta innan saldot försvinner. Känns så surt när det inte ens ska finnas där. Hursomhelst fick svar från en jättetrevlig tjej som faktiskt erkände att ärendet hamnat mellan stolarna och aldrig nått avd som nollställer saldona. Fan oxå! Dock var hon tydlig med att hon skulle bevaka ärendet och återkomma till mig när det var nollat, troligen efter helgen. Det jävligaste är att jag skulle behöva låna en mindre summa pengar typ nyss... 5000-: Finns det någon överhuvudtaget som lånar ut om man har skuldsaldo ??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp