• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

HJÄLP! Släcka en kredit

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Pjum har snabbt blivit lite utav en så kallad Meme här på forumet, vet inte så mycket om detta företag ännu så avvaktar gärna med dom. Men kan vi alltså komma överens om att Fairlo är bäst för mig just nu, alternativt Extralånet? Om jag ska släcka en kredit som syns på UC såklart utan att Fairlo eller Extralånet syns på UC? Detta är superviktigt för mig annars kan jag lika gärna låta krediten vara kvar och chansa på att söka lån ändå
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Bumpar tråden lite med att fråga om det är någon som har nån aning om detta.

Min kredit ligger på 29300 kr och jag har hittills betalat av 14000 kr på den, så den ligger strax över 50% utnyttjad just nu. Måste jag komma ner under 50% utnyttjat för att det ska göra gott för betyget eller kommer nästa uppdatering att ge mig ett lite bättre betyg med den inbetalningen jag gjort nu?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Bumpar tråden lite med att fråga om det är någon som har nån aning om detta.

Min kredit ligger på 29300 kr och jag har hittills betalat av 14000 kr på den, så den ligger strax över 50% utnyttjad just nu. Måste jag komma ner under 50% utnyttjat för att det ska göra gott för betyget eller kommer nästa uppdatering att ge mig ett lite bättre betyg med den inbetalningen jag gjort nu?

Det kommer göra väsentlig skillnad oavsett. Vad har du för betyg just nu?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
7.1 just nu med en anmärkning som försvinner 10:e februari.

Utifrån mina tidigare erfarenheter skulle jag personligen tro att ditt betyg landar på kring 3-4% efter minskningen av kreditanvändandet. Däremot är jag osäker pga din anmärkning som försvinner då det kan orsaka lite svängningar på kreditbetyget enligt flera.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Utifrån mina tidigare erfarenheter skulle jag personligen tro att ditt betyg landar på kring 3-4% efter minskningen av kreditanvändandet. Däremot är jag osäker pga din anmärkning som försvinner då det kan orsaka lite svängningar på kreditbetyget enligt flera.
Ja, jag har också hört talas om det. Så antingen skjuter det i taket efter att anmärkningen är borta eller så hamnar jag på "Bra" i UC-betyg, förhoppningsvis! Tack för svaret.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
7.1 just nu med en anmärkning som försvinner 10:e februari.
med lite tur så uppdateras UC vid månadskiftet med den nya minskade krediten, dvs den 10e feb har du nya färska uppgifter och bör UC vara närmare 5. Under 10 bör även funka för att få erbjudande från Rocker och Collector.
Sedan inte att glömma att UC blev väsentlig sämre för många här på forumet när anmärkningen gick ut. Detta på grund av att folk lånar direkt efter anmärkningen försvunnit och därmed har högre risk igen på obestånd. Ville bara varna.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
med lite tur så uppdateras UC vid månadskiftet med den nya minskade krediten, dvs den 10e feb har du nya färska uppgifter och bör UC vara närmare 5. Under 10 bör även funka för att få erbjudande från Rocker och Collector.
Sedan inte att glömma att UC blev väsentlig sämre för många här på forumet när anmärkningen gick ut. Detta på grund av att folk lånar direkt efter anmärkningen försvunnit och därmed har högre risk igen på obestånd. Ville bara varna.
Det är jag med på. Men tror du att jag har en chans på ett lån på 350,000 kr efter nästa uppdatering? Jag har planerat att söka efter den 20 då UC borde ha uppdaterats
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det är jag med på. Men tror du att jag har en chans på ett lån på 350,000 kr efter nästa uppdatering? Jag har planerat att söka efter den 20 då UC borde ha uppdaterats
Jo, det tror jag. Om UC ligger på under 5 bör det vara möjligt om kalkylen håller. Vad har du för andra utgifter? Du hade bolån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp