• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

HJÄLP! Släcka en kredit

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Jo, det tror jag. Om UC ligger på under 5 bör det vara möjligt om kalkylen håller. Vad har du för andra utgifter? Du hade bolån?
Nej, jag har inget bolån. Har bara krediten som är synlig på UC. Och som sagt den deklarerade årsinkomsten för 2021 är 320k. 15k underskott.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Nej, jag har inget bolån. Har bara krediten som är synlig på UC. Och som sagt den deklarerade årsinkomsten för 2021 är 320k. 15k underskott.
De kommer att räkna på vissa schablonbelopp. Månadsutgifter vs inkomst och om du har råd med lånet. Nischbankerna accepterar oftast lägre buffert än storbankerna. Du bör ha ordentlig med pengar kvar när allt är betald.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
De kommer att räkna på vissa schablonbelopp. Månadsutgifter vs inkomst och om du har råd med lånet. Nischbankerna accepterar oftast lägre buffert än storbankerna. Du bör ha ordentlig med pengar kvar när allt är betald.
Räcker det med ca 10,000 kr kvar även efter månadskostnaden för nya lånet är betalt tror du?
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Inget, allt är betalt när jag har 10k kvar.
Alltså, jag har räknat på månadskostnaden för nya lånet jag ska ta i februari samt övriga månadskostnader jag redan har. Efter allt det är betalat så är det 10,000 kr kvar.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Alltså, jag har räknat på månadskostnaden för nya lånet jag ska ta i februari samt övriga månadskostnader jag redan har. Efter allt det är betalat så är det 10,000 kr kvar.
Det låter lovande.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
@Dukemo jag har nu äntligen lyckats att betala av Ferratum och bett de att avsluta och släcka allt. Hade tidigare spärrat mig från uttag hos dem.
De skrev att de nu har avslutat mitt konto och jag kommer inte längre kunna låna via dom (tack och lov). Tror du att krediten kommer försvinna från UC/Kreddy vid nästa eller nästnästa uppdatering eller måste jag uttryckligen be om att säga upp krediten också?
 

Svante1

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
980
Mottagna reaktioner
418
Poäng
537
@Dukemo jag har nu äntligen lyckats att betala av Ferratum och bett de att avsluta och släcka allt. Hade tidigare spärrat mig från uttag hos dem.
De skrev att de nu har avslutat mitt konto och jag kommer inte längre kunna låna via dom (tack och lov). Tror du att krediten kommer försvinna från UC/Kreddy vid nästa eller nästnästa uppdatering eller måste jag uttryckligen be om att säga upp krediten också?
Dom har säkert informerat uc om att din kredit är avslutad och det brukar ta 1 månad från att du betalt av allt och sagt upp krediten tills den syns som avslutad
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Dom har säkert informerat uc om att din kredit är avslutad och det brukar ta 1 månad från att du betalt av allt och sagt upp krediten tills den syns som avslutad
Ja det är min förhoppning också. Borde vara underförstått att jag inte kan ha en kredit liggandes på mig där jag inte ens kan ta ut från den. Eller låna nånsin mer ens. Men ibland behöver man vara övertydlig med vissa kreditgivare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp