• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hjälp med skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KBo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
4 Oktober 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Får man fråga vad du hade i lön? Brutto dvs. Hur mycket betalade du i kostnader per månad under denna period?
Jag tjänar tillräckligt mycket att jag tilläts samla på mig dessa belopp.
Mina månadskostnader uppgick mot min nettoinkomst så jag gled in allt djupare genom åren.
I år tog orken slut.
Min favorit glass är mint-choklad och min skorstorlek är 42 ;)
hur många skulder har du ? Hur mycket tjänar du och hur mycket betalar du av dina skulder per månad?
 

miggedepp

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag tjänar tillräckligt mycket att jag tilläts samla på mig dessa belopp.
Mina månadskostnader uppgick mot min nettoinkomst så jag gled in allt djupare genom åren.
I år tog orken slut.
Min favorit glass är mint-choklad och min skorstorlek är 42 ;)
hur många skulder har du ? Hur mycket tjänar du och hur mycket betalar du av dina skulder per månad?
Du verkade ta illa vid dig av mina frågor med tanke på det du sa med glassen? Trodde vi delade erfarenheter med varandra här men skitsamma.
 

KBo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
4 Oktober 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Du verkade ta illa vid dig av mina frågor med tanke på det du sa med glassen? Trodde vi delade erfarenheter med varandra här men skitsamma.
Det är väldig personliga frågor som du ställde utan att dela med dig något från ditt eget håll. Jag uppfatade ditt sätt att ställa frågrona som väldig aggressiv.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Det är väldig personliga frågor som du ställde utan att dela med dig något från ditt eget håll. Jag uppfatade ditt sätt att ställa frågrona som väldig aggressiv.
Relevanta frågor tycker jag och frågor som ställs av naturliga skäl på detta forum.
 

KBo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
4 Oktober 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Relevanta frågor tycker jag och frågor som ställs av naturliga skäl på detta forum.
jag säger inte att frågorna frågor är irrelevanta; jag säger att jag upptog dessa frågor som aggressiv och med en underton att jag nästan behöver rättfärdiga mig varför jag har mina skulder.
 

miggedepp

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
jag säger inte att frågorna frågor är irrelevanta; jag säger att jag upptog dessa frågor som aggressiv och med en underton att jag nästan behöver rättfärdiga mig varför jag har mina skulder.
Aggressiv hur?
Jag har 57 000 bruttolön runt 40 ut och skulder på över 1.5 miljoner. Vad är vitsen att jag skulle ifrågasätta dig? Vi delar ju information då vi alla här nästan sitter i ekonomisk missär.
 

miggedepp

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
jag säger inte att frågorna frågor är irrelevanta; jag säger att jag upptog dessa frågor som aggressiv och med en underton att jag nästan behöver rättfärdiga mig varför jag har mina skulder.
Aggressiv hur?
Jag har 57 000 bruttolön runt 40 ut och skulder på över 1.5 miljoner. Vad är vitsen att jag skulle ifrågasätta dig? Vi delar ju information då vi alla här nästan sitter i ekonomisk missar
Det är väldig personliga frågor som du ställde utan att dela med dig något från ditt eget håll. Jag uppfatade ditt sätt att ställa frågrona som väldig aggressiv.
Jag skrev till och med om jag får lov att fråga dig, hur du uppfattat detta som aggressivt är en gåta för mig.
 

KBo

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
4 Oktober 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Aggressiv hur?
Jag har 57 000 bruttolön runt 40 ut och skulder på över 1.5 miljoner. Vad är vitsen att jag skulle ifrågasätta dig? Vi delar ju information då vi alla här nästan sitter i ekonomisk missar

Jag skrev till och med om jag får lov att fråga dig, hur du uppfattat detta som aggressivt är en gåta för mig.
jag kommer ur ett 16-årig finansiell, emotionell och fysisk misshandel som ledde till att jag sitter med närmare 2 miljoner i skulder. jag går sedan så många år back att jag känner mig rik med mitt förbehallsbelopp. jag tjänar närmare 38000 efter skatt. avbetalning och levnadskostnad får mig att gå back 15000 per månad. det har inte gått en enda dag sedan 18 månader där jag inte får panik om vad som händer om jag inte lyckas skrapa ihop till nästa månad. jag vet inte om jag kommer att få sanering eller om det anses att jag klarar mig på egen hand. Ansökan är mottagen och allt jag kan göra nu är att vänta och hoppas och stå ut med alla påminnelse som kommer in. Nåt mer ?
 

miggedepp

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
jag kommer ur ett 16-årig finansiell, emotionell och fysisk misshandel som ledde till att jag sitter med närmare 2 miljoner i skulder. jag går sedan så många år back att jag känner mig rik med mitt förbehallsbelopp. jag tjänar närmare 38000 efter skatt. avbetalning och levnadskostnad får mig att gå back 15000 per månad. det har inte gått en enda dag sedan 18 månader där jag inte får panik om vad som händer om jag inte lyckas skrapa ihop till nästa månad. jag vet inte om jag kommer att få sanering eller om det anses att jag klarar mig på egen hand. Ansökan är mottagen och allt jag kan göra nu är att vänta och hoppas och stå ut med alla påminnelse som kommer in. Nåt mer ?
Usch vilken situation. Jag kommer att skicka in min ansökan jag med idag.
Men om du inte får skuldsanering låter ju helt orimligt. Är skulderna baserade på företagskonkurs eller brottslighet? För det vet jag att dom är hårda med.
Är detta första gången du ansöker? Önskar dig verkligen lycka till.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp