• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp mig - ekonomin körd i botten

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Finns ett sådant övervärde som du säger så finns även pengar att lyfta ut på huslånet.

Om din sambo är ekonom så förstår han också att det är lösningen ur det problem du har då det är väldigt billiga pengar att låna.

Det ekonomiska bör inte vara ett problem att lösa för er.

Men du måste berätta, har du svårt att ta det ansikte mot ansikte, skriv ett brev och gå vidare därifrån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Har fortfarande inte vågat berätta. Vet helt ärligt inte hur jag ska lägga fram det. Och nej huset ligger inte Ute till försäljning. Vi båda står ju som ägare på det? ‍♀️ Nej men jag måste hitta tillfälle att berätta och gärna att barnen inte är hemma vilket ju är svårt nu när vi inte kan ha barnvakt pga rådande Omständigheter.. men måste berätta . Nu!

Har du klarat att berätta ännu?
Kram<3
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 634
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Kan berätta lite ur min synvinkel när jag träffade min man. Jag hade skulder när vi träffades som jag var ärlig med redan från start, berättade hur mycket och vad de kom ifrån. Det jag var ovetandes om var fasaden han hade målat upp. Han sa att vi skulle lösa all min skit tillsammans och att han skulle hjälpa mig!

Det ja fick veta månader nästintill 1 år efter var alla hans egna skulder, han hade gömt bananlådor med oöppnad post sedan (då) 3-4 år tillbaka!! Jag blev förkrossad och kände direkt att mitt eget liv gick i botten, vi skulle ju fixa de här tillsammans. Jag blev djupt besviken på att han dolt de för mig. Hade jag vetat direkt hade vi kunnat kommit på fötter fortare.

Men vi satt oss tillsammans och gick igenom alla papper, skrev ner allt och veckorna spenderades med att ringa runt, fixa avbetalningsplaner och allt där till. Eftersom vi båda är av dålig kreditvärdighet fanns inte möjligheten med samlingslån. Idag har vi en anteckningsbok för alla våra skulder. Där vi varje månad vid ny räkning skriver ner totalsumman som är kvar (för att kunna se skulden minska varje månad). Samtidigt är de skrivna i en prioritetsordning på vilken skuld vi ska betala av i första hand.

Vi liksom många andra, kämpar varje månad. Men idag har vi kontroll på situationen, vi har pengar över varje månad trots skulder. Mina anmärkningar har dessutom försvunnit och vi är på rätt väg.
De viktigaste är att ha en öppen dialog, var ärliga mot varandra. Man är inte en sämre människa pga skulder.
Jag förstår hans besvikelse, som han förmodligen kommer uppleva! Men de är ”bara” pengar!
Du kommer fixa det här, precis som vi andra ❤️❤️
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Har inte berättat ännu. Men samlar mod och kraft. Måste lösa boende osv då jag vet att han kommer att lämna mig. Han kan inte lita på mig och det är ju sant. Har varit i exakt samma position förut och då förklarade han noga att detta var sista gången.. sviker jag igen så lämnar han ..
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 205
Poäng
4 807
Har inte berättat ännu. Men samlar mod och kraft. Måste lösa boende osv då jag vet att han kommer att lämna mig. Han kan inte lita på mig och det är ju sant. Har varit i exakt samma position förut och då förklarade han noga att detta var sista gången.. sviker jag igen så lämnar han ..
Jag förstår din rädsla men vill bara säga att även om han sagt att det är sista gången så är det inte alls säkert att han kommer att lämna dig. Önskar att allt löser sig för dig.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Har inte berättat ännu. Men samlar mod och kraft. Måste lösa boende osv då jag vet att han kommer att lämna mig. Han kan inte lita på mig och det är ju sant. Har varit i exakt samma position förut och då förklarade han noga att detta var sista gången.. sviker jag igen så lämnar han ..
Berätta först och se vad som händer så slipper du ha det här hängandes över dig. Försök inte linda in det utan var ärlig och berätta hur pass dåligt du mår över situationen. Du behöver hjälp att lösa detta och förhoppningsvis får du detta av din man!
 

Bliskuldfri

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
18 Augusti 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
88
Poäng
227
Inte läst hela tråden men om du är 100% säker på att han kommer lämna dig. Varför då berätta? Då hade jag personligen valt att lämna så man slipper berätta.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Inte läst hela tråden men om du är 100% säker på att han kommer lämna dig. Varför då berätta? Då hade jag personligen valt att lämna så man slipper berätta.


Dom äger ett hus tillsammans, högst oansvarigt att inte berätta, dessutom barn inblandade.

Han behöver få en chans att kanske inte förlora huset vare sig ni stannar ihop eller inte.

Är vad jag tycker annat ser jag som själviskt.
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Inte läst hela tråden men om du är 100% säker på att han kommer lämna dig. Varför då berätta? Då hade jag personligen valt att lämna så man slipper berätta.


Vill inte lämna varken honom eller barnen. Berättar hellre så får vi se vad han säger, jag har ju inte mördat någon ‍♀️
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Dom äger ett hus tillsammans, högst oansvarigt att inte berätta, dessutom barn inblandade.

Han behöver få en chans att kanske inte förlora huset vare sig ni stannar ihop eller inte.

Är vad jag tycker annat ser jag som själviskt.


Jo håller med dig!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp