• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig - ekonomin körd i botten

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Nu hade mitt betyg ändrats till 1,4.
Ni som vet, är det tillräckligt ok för att kunna gå till banken och be om utökning av bolån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Ja det är väl så. Mannen har inga skulder och tjänar bra så på något sätt måste det gå att lösa, han har gjort kalkyler och räknat. Han tar det så fint. Han skyller delvis på sig själv som alltid tjänat bra och har mycket sparat men som alltid begärt att jag ska stå för lika mycket hemma. Han är väldigt ekonomisk men det är egentligen enbart mitt fel och det är jag medveten om. Ikväll ska vi ansöka om lånet. Han jobbar på banken vi har lånen på så får hoppas han har lite fördel av det. Och vi betalar heller ingen ränta att tala om på bolånet.
Känner att jag också vill söka hjälp ? Vart vänder man sig? Vård C?
 

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Ja det är väl så. Mannen har inga skulder och tjänar bra så på något sätt måste det gå att lösa, han har gjort kalkyler och räknat. Han tar det så fint. Han skyller delvis på sig själv som alltid tjänat bra och har mycket sparat men som alltid begärt att jag ska stå för lika mycket hemma. Han är väldigt ekonomisk men det är egentligen enbart mitt fel och det är jag medveten om. Ikväll ska vi ansöka om lånet. Han jobbar på banken vi har lånen på så får hoppas han har lite fördel av det. Och vi betalar heller ingen ränta att tala om på bolånet.
Känner att jag också vill söka hjälp ?Vart vänder man sig? Vård C?
Låter ju jätte bra Titti!
Håll tummarna för att det löser sig för mig också!
Min sambo är också ekonomisk och har pengar, dock är det jag som dragit stort lass för att han ska lyckats med sitt. Så känns som vi är i samma sits även där..
 

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Tror du kan vända dig till Vård C absolut, eller om det finns stöd organisationer för ekonomi? Alt ringa skuldrådgivare på kommunen, de kan säkert lotsa dig vidare.
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Låter ju jätte bra Titti!
Håll tummarna för att det löser sig för mig också!
Min sambo är också ekonomisk och har pengar, dock är det jag som dragit stort lass för att han ska lyckats med sitt. Så känns som vi är i samma sits även där..


Vi verkar verkligen vara i samma sits. Har du berättat för din man? Hur gör du med post och sånt som kommer? Denna stress med posten.. usch! Nu slipper jag den. Ska spärra mig på alla låneställen idag. Aldrig mer ett jäkla skitlån. Eller något lån
 

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Nej har inte berättat än, ville först kolla med banken så jag har en plan för en lösning innan jag berättar.

Får typ ingen låneavi med posten, endast en.
jag har ju blancolån, inga sms eller krediter.
 

Vändaskuttan

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
15 Februari 2020
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Nej har inte berättat än, ville först kolla med banken så jag har en plan för en lösning innan jag berättar.

Får typ ingen låneavi med posten, endast en.
jag har ju blancolån, inga sms eller krediter.


En fråga eller en tanke, vad sägs om att du berättar och ni tillsammans kan göra upp en plan?

Att jobba mot samma och gemensamma mål brukar vara ett bra sätt att stärka relationen. Jag menar om jag var din partner, då skulle jag vilja hjälpa till, vara delaktig och inte förd bakom ljuset. Ärlighet brukar var längst, även om det svider i början. Det är justare mot ditt eget ego och din partner att vara ärlig. Att leva med ångesten att pengar inte räcker till och oron för ekonomin det låter inte angenämt. Jag tror tillsammans är ni starkare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp