• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig - ekonomin körd i botten

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187

vet inte.. men kommer nog bli svårt tyvärr. Min sambo är så arg nu , från att ha tagit det bra så är han nu så arg. Förstår honom. Har förstört hela vår framtid.. går inte huslånet igenom måste vi sälja och bryta upp allt för våra barn. Hur har det gått för dig?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 249
Mottagna reaktioner
1 093
Poäng
897
Har du inte känt att det har varit lite orättvis ibland med fördelningen av ekonomin?

Om ni betalar lika och du har lägre lön/skulder så har han mer efteråt?

Du vet att du har problematik, men varför hamnade du i den situationen igen? Finns väl inga svar alltid och vem som helst kan hamna snett o i fel banor.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 249
Mottagna reaktioner
1 093
Poäng
897
Jag är nämligen i liknande situation. Har lån och lite bättre lön än min sambo. Delar med mig av halva min lön till henne som är skuldfri med flera 100 000 kr sen tidigare. Hon har mer pengar över än vad jag har. Det kan jag tycka känns orättvist men hon håller inte med.
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Har du inte känt att det har varit lite orättvis ibland med fördelningen av ekonomin?

Om ni betalar lika och du har lägre lön/skulder så har han mer efteråt?

Du vet att du har problematik, men varför hamnade du i den situationen igen? Finns väl inga svar alltid och vem som helst kan hamna snett o i fel banor.


Vi har inte haft gemensam ekonomi. Har satt över en fast summa varje månad, och han har betalt mer än mig. Hade jag berättat detta tidigare hade vi kunnat lösa det men nu är det svårt.
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Uppdatering igen! Lånet blev godkänt och om em vecka har jag en ren uc. Inga lån förutom huslånet. Har några små utanför kvar som jag kommer satsa hårt på att amortera bort så fort det går. Nu ska jag spärra mig överallt! Aldrig aldrig mer ett enda lån! Aldrig
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Uppdatering igen! Lånet blev godkänt och om em vecka har jag en ren uc. Inga lån förutom huslånet. Har några små utanför kvar som jag kommer satsa hårt på att amortera bort så fort det går. Nu ska jag spärra mig överallt! Aldrig aldrig mer ett enda lån! Aldrig

Men stort GRATTIS till framgångarna med din ”egen skuldsanering”! Så bra jobbat! :tummen:
 

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Men vad skönt!!!! Stort grattis!!

nu vill jag veta Mer om dina förutsättningar, så kanske jag också vågar ta tag i allt! :)
Hur mkt lån hade du och hur såg er belåningen på huset ut? inkomst?
Ut betyg?
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
Men stort GRATTIS till framgångarna med din ”egen skuldsanering”! Så bra jobbat! :tummen:

tack snälla! Nu börjar jobbet med att lära sig leva på det man har, inte shoppa för att dämpa ångest ( har sökt hjälp för det) och hålla det jag lovar till min man!
 

Nomerosa

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
3 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
Är jätte glad för din skull och känslan måste vara kanon!

Hur är det nu med de nya amorterings kraven och skuldkvot? Något de tittade på?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp