• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig har kraftig ångest för mina tänder

Ångest91

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Augusti 2020
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag hade behövt er hjälp har haft kraftig ångest för mina tänder under flera år men har aldrig haft råd att fixa dom. Skäms för att le speciellt nu när 2 hörntänder fattas. Jag är bara 29 år men har haft problem med mina tänder ända sen jag var ett barn. Idag sitter jag med skulder på över 800k och har skuldsanering sen drygt 1år tillbaka. Tror ni det finns någon tandläkare i malmö/Skåne där man kan delbetala trots skuldsanering och anmärkningar? Jag får idag pengar från försäkringskassan så är osäker på om ens soc hjälper med ett kostnadsförslag? Jag vet att det mest akuta kan man ta på faktura vid tex kraftig tandvärk som inte kan vänta etc. Men som jag skrev tidigare så är mitt problem utseende på tänderna framtänder är större än dom andra plus 2 tänder som fattas samt att alla mina tänder är missfärgade. Önskar inget mer än att kunna laga dom så jag kan börja le igen skäms som fan för mina tänder. Någon som varit med i en liknande situation och fått hjälp eller löst de på något sätt? Söker alla tips tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Folktandvården kanske men principiellt borde ingen ge någon någon som helst kredit under pågående skuldsanering.
Vore jag tandläkare skulle jag lägga min tid på jobb jag fick betalt för inte jobb som kommer ge en massa administration sedan
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Å andra sidan vet väldigt få tandläkare vad en kreditupplysning är. Såg dock att min nog har lyssnat på obetalda fakturor och hänvisade till någon form av avbetalning, tror det var resurs bank
 

Ångest91

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Augusti 2020
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Å andra sidan vet väldigt få tandläkare vad en kreditupplysning är. Såg dock att min nog har lyssnat på obetalda fakturor och hänvisade till någon form av avbetalning, tror det var resurs bank
Tack. Ska försöka hitta en tandläkare som man kan göra en avbetalningsplan utan att dom tar kreditupplysning letar med ljud och lykta efter någon.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Tack. Ska försöka hitta en tandläkare som man kan göra en avbetalningsplan utan att dom tar kreditupplysning letar med ljud och lykta efter någon.

Har du skuldsanering med eller utan betalplan?
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Jag vet att min tandklinik (Smile) erbjuder betallösning vi Resurs Bank. Det är ju inte tandläkaren som gör en kreditkoll, utan det är Resurs i det här fallet. Jag har inte själv någon kredit, men jag är ganska säker på att de tar en upplysning. Men i ditt fall så har du kanske inte så myket att förlora på att skicka in en ansökan? Går det så går det!

Smile finns i hela Sverige: https://www.smile.se/betalning/#

Lycka till!
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag vet att min tandklinik (Smile) erbjuder betallösning vi Resurs Bank. Det är ju inte tandläkaren som gör en kreditkoll, utan det är Resurs i det här fallet. Jag har inte själv någon kredit, men jag är ganska säker på att de tar en upplysning. Men i ditt fall så har du kanske inte så myket att förlora på att skicka in en ansökan? Går det så går det!

Smile finns i hela Sverige: https://www.smile.se/betalning/#

Lycka till!
Jag har kredit hos smile och resurs tar en full uc vid ansökan. Hoppas det löser sig för dig på nåt sätt, tycker att alla ska ha rätt till hjälp för friska tänder <3
 

fiore84

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
13 Juni 2012
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Jag hade behövt er hjälp har haft kraftig ångest för mina tänder under flera år men har aldrig haft råd att fixa dom. Skäms för att le speciellt nu när 2 hörntänder fattas. Jag är bara 29 år men har haft problem med mina tänder ända sen jag var ett barn. Idag sitter jag med skulder på över 800k och har skuldsanering sen drygt 1år tillbaka. Tror ni det finns någon tandläkare i malmö/Skåne där man kan delbetala trots skuldsanering och anmärkningar? Jag får idag pengar från försäkringskassan så är osäker på om ens soc hjälper med ett kostnadsförslag? Jag vet att det mest akuta kan man ta på faktura vid tex kraftig tandvärk som inte kan vänta etc. Men som jag skrev tidigare så är mitt problem utseende på tänderna framtänder är större än dom andra plus 2 tänder som fattas samt att alla mina tänder är missfärgade. Önskar inget mer än att kunna laga dom så jag kan börja le igen skäms som fan för mina tänder. Någon som varit med i en liknande situation och fått hjälp eller löst de på något sätt? Söker alla tips tack på förhand


Lite samma för mig fast jag får inte skuldsanering.
Men hål, ont och rejält fula tänder. Men har inte råd att göra nåt åt det.

får man fråga vad du har för inkomst och utgifter ca? Barn?
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
184
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Förstår inte, har man inte rätt till tandvård under skuldsanering? Nån sorts avbetalningsplan liksom, med tanke på att det kostar en mindre förmögenhet innan de ens börjat laga nåt... Inte ens folk med vanlig lön har råd att "betala ur fickan" vid besök, hur ska då någon med skulder kunna det?
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Konstigt hur olika de är.Jag har sanering jag har gått o lagat mina tänder fått avbetalningsplan via visma.Gick jättebra att dela upp 6 månader trots sanering även skjuta upp betalning någon månad .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp