• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur gör jag, hur berättar jag?

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Jag har läst tråden från början gripande o ärlig tråd..hur har du det nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ilinea

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 November 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Jag har läst tråden från början gripande o ärlig tråd..hur har du det nu?

Jag har det mycket bättre. Träffat någon som är snäll och omtänksam. Men jag har fortfarande ångest som kommer och går. Och när den kommer är det svårt att fixa ekonomin.

Det mesta av den lilla vinst jag fick från bostadsrätten betalde jag in på olika skulder. Valde att betala flera mindre helt i första hand, så det ska bli färre att styra upp. Har ingen löneutmätning ännu, så försöker att betala av saker så gott det går tills de börjar. Ibland skiter det sig dock, jag slösar mer än jag tänkt när jag mår dåligt. Men jag har lyckats betala så mycket mer än om jag stannat i den situation jag levde i.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Att leva i en destruktiv relation är ju förödande, skönt att de löst sig på den fronten..Jag bor ensam med min yngsta son 18 år och har väl ca 800000kr i skulder..Så löneutmätning är väl de bästa för mej förstås( den har inte börjat ännu) går du på terapi för ditt mående? Jag börjar nu den 8/5 hos kurator och det längtar jag efter..
 

Ilinea

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 November 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Att leva i en destruktiv relation är ju förödande, skönt att de löst sig på den fronten..Jag bor ensam med min yngsta son 18 år och har väl ca 800000kr i skulder..Så löneutmätning är väl de bästa för mej förstås( den har inte börjat ännu) går du på terapi för ditt mående? Jag börjar nu den 8/5 hos kurator och det längtar jag efter..

Verkligen. Han bönade och bad att jag skulle stanna, trots ekonomin. Men jag kände mig "färdig" med honom sen länge. För honom blev det mycket på en gång, en anhörig gick bort, jag lämnade honom, han förlorade jobbet. Vi tvingades bo tillsammans rätt länge ändå. Efter han eldade upp min käraste ägodel så vägrade jag dock att befinna mig i hemmet samtidigt mer.

Jag kan inte skylla mina problem på honom. Som vuxen har man ett eget ansvar. Men jag försökte (alldeles) för länge att ensam hålla skeppet flytande. Tills jag inte heller orkade mer. Och när barnen blev inblandade för mycket, då hade det verkligen gått för långt.

Tyvärr har vi delat barnen. Helt ofrivilligt från mitt håll. När detta löst sig och allt lugnat sig, då ska jag också prata med någon. Barnen har redan fått göra det. Dem kommer alltid först.
 

Ilinea

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 November 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Att leva i en destruktiv relation är ju förödande, skönt att de löst sig på den fronten..Jag bor ensam med min yngsta son 18 år och har väl ca 800000kr i skulder..Så löneutmätning är väl de bästa för mej förstås( den har inte börjat ännu) går du på terapi för ditt mående? Jag börjar nu den 8/5 hos kurator och det längtar jag efter..


Jobbar du och är det på heltid?
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Japp jag arbetar, jag har alltid haft två jobb men nu har jag bara mitt ordinarie arbete som säljare i butik...arbetar väldigt olika men har ingen anställning på heltid...du kan skriva privat till mej på min profil om du vill..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Verkligen. Han bönade och bad att jag skulle stanna, trots ekonomin. Men jag kände mig "färdig" med honom sen länge. För honom blev det mycket på en gång, en anhörig gick bort, jag lämnade honom, han förlorade jobbet. Vi tvingades bo tillsammans rätt länge ändå. Efter han eldade upp min käraste ägodel så vägrade jag dock att befinna mig i hemmet samtidigt mer.

Jag kan inte skylla mina problem på honom. Som vuxen har man ett eget ansvar. Men jag försökte (alldeles) för länge att ensam hålla skeppet flytande. Tills jag inte heller orkade mer. Och när barnen blev inblandade för mycket, då hade det verkligen gått för långt.

Tyvärr har vi delat barnen. Helt ofrivilligt från mitt håll. När detta löst sig och allt lugnat sig, då ska jag också prata med någon. Barnen har redan fått göra det. Dem kommer alltid först.

Eldade??
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Vad var det han eldade upp? En tavla?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp