• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur gör jag, hur berättar jag?

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hur gick de för er igår? Har tänkt på er? Jag hoppas det löste sig. Det är så skönt att inte ha hemligheter. Men det gör ont att man sårat den man älskar och det är tufft att bevisa hela tiden att man jobbar på en bättring men totalt värt det!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hur gick de för er igår? Har tänkt på er? Jag hoppas det löste sig. Det är så skönt att inte ha hemligheter. Men det gör ont att man sårat den man älskar och det är tufft att bevisa hela tiden att man jobbar på en bättring men totalt värt det!

Hur går det för dig, Nystart? Funkar ditt förhållande bättre än det gjorde för någon månad sedan? Du nämnde flera gånger att du blev hånad pga skulderna.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hur går det för dig, Nystart? Funkar ditt förhållande bättre än det gjorde för någon månad sedan? Du nämnde flera gånger att du blev hånad pga skulderna.
Det är tufft och nu undviker mina vänner mig snarare för jag inte har råd att gå på stan och shoppa, dricka vin, äta ute och resa. Så man blir lite ensam. Vårt äktenskap har faktiskt blivit bättre, vi har kommit varandra närmare och samarbetar, men vi har mycket jobbigt framför oss och ibland blir vi lite osams,
 

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Det är tufft och nu undviker mina vänner mig snarare för jag inte har råd att gå på stan och shoppa, dricka vin, äta ute och resa. Så man blir lite ensam. Vårt äktenskap har faktiskt blivit bättre, vi har kommit varandra närmare och samarbetar, men vi har mycket jobbigt framför oss och ibland blir vi lite osams,
Jag håller med dig, vi är mycket närmare och mer rädda om varandra. Jag slipper dock hån men en pik kommer ibland men ingen fara. Mycket tårar emellanåt men som sagt, vi är närmare än nånsin.
 

Ilinea

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 November 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Det sket sig totalt. Ena barnet vägrade lägga sig och andra blev sjuk och grät.

I morgon är vi ensamma några timmar. får bli då.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Det sket sig totalt. Ena barnet vägrade lägga sig och andra blev sjuk och grät.

I morgon är vi ensamma några timmar. får bli då.
Ja de kanske är bättre att prata när ni är ensamma hemma. Vi håller tummarna och tänker på dig! :)
 

Ilinea

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 November 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Försöker vara extra snäll och gullig under tiden. Kanske hjälper det lite, när det nu varit jobbigt av andra skäl redan. I dag kom en påminnelse på elräkningen. Jag trodde att jag hade betalat det viktigaste ju. Tusan också... :-(
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Det sket sig totalt. Ena barnet vägrade lägga sig och andra blev sjuk och grät.

I morgon är vi ensamma några timmar. får bli då.
Hej, hur går de för dig? ordnade det sig med elräkningen? Hann ni prata nåt? Kramar
 
Senast ändrad:

Ilinea

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 November 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Kära ni. Det var evigheter sen.

Jag är numera skild. Med facit i hand var det bäst så. Det fanns så mycket mer med i bilden. Alkohol. Fysisk och psykisk misshandel. Jag var helt slut som människa. Redo att kasta in handduken liksom. Jag vaknade på morgonen. Grät på vägen till jobbet. Tänkte på att inte åka hem alls efter. Åkte hem ändå, fixade mat åt barnen. Räknade ner timmarna tills jag fick lägga mig igen. Dag ut och dag in. Utan barnen hade jag gett upp helt.

Livet är bättre. Men ekonomin kass. Ironiskt ändå, hur jag i alla år drog in mest pengar. Och nu sitter jag utan något. Han brände den enda sak som hade någon slags betydelse för mig.

Jag har hamnat lite i en slags svacka igen. Hoppas jag tar mig igenom den också .
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp