• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur lär man sig leva under tiden man har skulder?

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Kul att höra att det går bra för dig och åt rätt håll :) Bra kämpat. Du kommer nå ditt mål så fortsätt kämpa på. Förstår att det känns jobbigt ibland men tänk framåt på den dagen när allt detta är över
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Kul att höra att det går bra för dig och åt rätt håll :) Bra kämpat. Du kommer nå ditt mål så fortsätt kämpa på. Förstår att det känns jobbigt ibland men tänk framåt på den dagen när allt detta är över

Tack!:) Behöver lite pepp i kämpandet. Ca 1 år kvar på mina största avbetalning, sen har jag några fler tusenlappar över i månaden. Kollade min UC och den låg på 0.8 nu så den sjunker med tiden också. Försöker göra som du säger, tänka på friheten och att jag en dag ska ha en trygg ekonomi och köpa lite nya saker som behövs kontant.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Tack!:) Behöver lite pepp i kämpandet. Ca 1 år kvar på mina största avbetalning, sen har jag några fler tusenlappar över i månaden. Kollade min UC och den låg på 0.8 nu så den sjunker med tiden också. Försöker göra som du säger, tänka på friheten och att jag en dag ska ha en trygg ekonomi och köpa lite nya saker som behövs kontant.


Exakt, du har helt rätt inställning så du kommer klara detta med bravu :) 0.8 i UC är jäkligt bra, tummen upp
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Detta är en bra fråga. Två tips.

1: Spara lite. Tusen spänn tusen spänn. Mentalt viktigt att veta att inte HELA lönen går till skulder utan att man också sparar 15.000 kr på ett år.
2: Ät gott och drick gott. Gör inte av med massa pengar på krogen det kostar skjortan men hemma! Köp god mat till varje fredag/lördag och en flaska gott = kvalité för femhundring.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Detta är en bra fråga. Två tips.

1: Spara lite. Tusen spänn tusen spänn. Mentalt viktigt att veta att inte HELA lönen går till skulder utan att man också sparar 15.000 kr på ett år.
2: Ät gott och drick gott. Gör inte av med massa pengar på krogen det kostar skjortan men hemma! Köp god mat till varje fredag/lördag och en flaska gott = kvalité för femhundring.


Mycket bra råd kring sparande och att unna sig! :faceheart::tummen:
 

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Hej!
Var ett tag sedan. Jag undrar lite över råd här. Har ett lån som är färdigbetalt av sig själv om ca 1 år. Det är på en "vanlig bank" med låg ränta ca 4%. Om jag skulle lägga mer på det lånet kan det vara borta runt mars-2022. Eller bör jag lägga de extra pengarna på mina samlade lån hos Anifyn? Där har jag runt 9%. Alltså är min fråga, betala av ett först eller betala på två samtidigt som minskar? @2pac @Sparman och co som jag diskuterat med innan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp