• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur lär man sig leva under tiden man har skulder?

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Om du har en buffert så lägg på det med högst ränta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Hej!
Var ett tag sedan. Jag undrar lite över råd här. Har ett lån som är färdigbetalt av sig själv om ca 1 år. Det är på en "vanlig bank" med låg ränta ca 4%. Om jag skulle lägga mer på det lånet kan det vara borta runt mars-2022. Eller bör jag lägga de extra pengarna på mina samlade lån hos Anifyn? Där har jag runt 9%. Alltså är min fråga, betala av ett först eller betala på två samtidigt som minskar? @2pac @Sparman och co som jag diskuterat med innan
Hur stora är respektive och vad kostar de dig i månaden?

hur är livet i övrigt, allt bra?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Hej!
Var ett tag sedan. Jag undrar lite över råd här. Har ett lån som är färdigbetalt av sig själv om ca 1 år. Det är på en "vanlig bank" med låg ränta ca 4%. Om jag skulle lägga mer på det lånet kan det vara borta runt mars-2022. Eller bör jag lägga de extra pengarna på mina samlade lån hos Anifyn? Där har jag runt 9%. Alltså är min fråga, betala av ett först eller betala på två samtidigt som minskar? @2pac @Sparman och co som jag diskuterat med innan
Jag skulle valt att betala mer på Anyfin lånen eftersom de har dubbelt så hög ränta som ditt andra lån. Det blir billigare för dig att först bli av med de dyrare lånen.
 

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Hur stora är respektive och vad kostar de dig i månaden?

hur är livet i övrigt, allt bra?
Det med 4% Är på 38.000 nu och kostar 3.184:- i månaden. Anifyn 1.980:- i månaden och på 45.000.

Det är rätt bra, har en liten svacka just nu, ingen stor alls så ska inte klaga inte just över ekonomin så utan att jag haft svårt att hålla mina träningsrutiner osv under ledigheten som stör mig att det är svårt att komma igång. Hur är det med dig?
 

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Jag skulle valt att betala mer på Anyfin lånen eftersom de har dubbelt så hög ränta som ditt andra lån. Det blir billigare för dig att först bli av med de dyrare lånen.
Ok. Hur är det med dig och din situation nu @Myra?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Ok. Hur är det med dig och din situation nu @Myra?
Tack som frågar :face3hearts:
Jag kämpar på!!! Inte alla månader går ihop, så mkt inkasso och avbetalningar så jag blir tokig MEN det går framåt ändå sakta men säkert och det är det jag får komma ihåg när det känns hopplöst. Stort plus nu att extrajobben börja komma igång igen efter alla restriktioner så det blir lättare framöver. Har ett Swedbank lån sen 10 år tillbaka som ska betalas sista på nu i augusti och några små inkasso som avslutas men de tyngsta inkassoskulderna har ca 2-3 år kvar.
Vi ger inte upp eller hur? <3
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Det med 4% Är på 38.000 nu och kostar 3.184:- i månaden. Anifyn 1.980:- i månaden och på 45.000.

Det är rätt bra, har en liten svacka just nu, ingen stor alls så ska inte klaga inte just över ekonomin så utan att jag haft svårt att hålla mina träningsrutiner osv under ledigheten som stör mig att det är svårt att komma igång. Hur är det med dig?
Kör Anyfin först tycker jag!

fattar helt, är ju upp och ner ibland! Same same med mig, det är bra men också upp och ned ibland. Knegar på, sköter mig.
 

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Kör Anyfin först tycker jag!

fattar helt, är ju upp och ner ibland! Same same med mig, det är bra men också upp och ned ibland. Knegar på, sköter mig.
Låter bra! Då kör jag på det. Skönt att höra med sina "jämlikar" ibland :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp