• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur lär man sig leva under tiden man har skulder?

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Var det sjukdomens vetenskapen som fick det att åka utför för dig? Hur länge får du vänta på skuldsanering? ♡

Nej men det är sjukdomen som orsakat depression. Har inte vetat att jag varit sjuk innan bara försökt hitta andra lösningar på det som KBT och liknande. Efter mitt missfall så blev förstås allt värre. Jag sökte inte hjälp eller pratade med någon efter det.
Jag sökte i oktober förra året fick inledande i februari så nu väntar jag spänt :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Nej men det är sjukdomen som orsakat depression. Har inte vetat att jag varit sjuk innan bara försökt hitta andra lösningar på det som KBT och liknande. Efter mitt missfall så blev förstås allt värre. Jag sökte inte hjälp eller pratade med någon efter det.
Jag sökte i oktober förra året fick inledande i februari så nu väntar jag spänt :)

Är det PCO/PCOS?
Då borde skuldsanering vara på gång då. Har du stöd av någon?
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Antar att du har PSO och nu när du har diagnosen kan du försöka motverka att du blir överviktig osv. Övervikten är en av sakerna som försvårar att bli gravid.

Jag har PCO ja :/ Jag är inte överviktig idag då jag tränar löpning och styrketräning och antagligen äter lite för lite. Har inte vägt över 60 kg på 5 år även om min kropp gärna vill dra åt sig minsta lilla onyttiga sak man äter. Försöker inte få barn nu och har väl aldrig riktigt försökt heller..Känns kört i och med pcon och min ekonomiska situation.
 

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Jag har PCO ja :/ Jag är inte överviktig idag då jag tränar löpning och styrketräning och antagligen äter lite för lite. Har inte vägt över 60 kg på 5 år även om min kropp gärna vill dra åt sig minsta lilla onyttiga sak man äter. Försöker inte få barn nu och har väl aldrig riktigt försökt heller..Känns kört i och med pcon och min ekonomiska situation.

Jag kan trösta dig med att många med PCO lyckas bli gravida och få barn :) men som du säger är ju ändå inget aktuellt just nu.
Jag tänker har du något stöd/någon att prata med ang ekonomin?
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Är det PCO/PCOS?
Då borde skuldsanering vara på gång då. Har du stöd av någon?
Ja precis! Nej jag har inget stöd av någon. Jag byter mellan olika östrogentabletter har fått antidepp utskrivet också men jag anses inte vara deprimerad nog för att behöva få stöd.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag kan trösta dig med att många med PCO lyckas bli gravida och få barn :) men som du säger är ju ändå inget aktuellt just nu.
Jag tänker har du något stöd/någon att prata med ang ekonomin?


Ah skuldrådgivare hos kommunen och en person på min bank. Annars ingen.

Vill helst inte att någon annan ska veta heller. 300 k kan jag ändå försöka få bort själv det är ju inte så att jag skuldsatt mig för livet även om det är tufft nu. Men är säkert att vi båda kommer få ordning på saker!
 
Senast ändrad:

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Ah skuldrådgivare hos kommunen och en person på min bank. Annars ingen.

Vill helst inte att någon annan ska veta heller. 300 k kan jag ändå försöka få bort själv det är ju inte så att jag skuldsatt mig för livet även om det är tufft nu. Men är säkert att vi båda kommer få ordning på saker!
Tyckte banken också skuldsanering var bättre än ett samlingslån? Ja, nej ingen behöver veta så bara så jobbigt att ha i huvudet 24/7. Ja, vi kommer komma ur det.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Tyckte banken också skuldsanering var bättre än ett samlingslån? Ja, nej ingen behöver veta så bara så jobbigt att ha i huvudet 24/7. Ja, vi kommer komma ur det.

Banken accepterar inte lån med så många anmärkningar och skuldsaldo. Jag hade för många UC förfrågningar när jag väl försökte få samlingslån och lyckades inte hålla det flytande så länge:S
Jag tänker sällan på det eftersom att jag försöker hålla mig sysselsatt med annat det mesta av tiden som exempelvis träning! Är mest jobbigt när man inte ens har pengar och köpa mat i slutet av månaden som det gör sig påmint.
We can do it <3
 

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Banken accepterar inte lån med så många anmärkningar och skuldsaldo. Jag hade för många UC förfrågningar när jag väl försökte få samlingslån och lyckades inte hålla det flytande så länge:S
Jag tänker sällan på det eftersom att jag försöker hålla mig sysselsatt med annat det mesta av tiden som exempelvis träning! Är mest jobbigt när man inte ens har pengar och köpa mat i slutet av månaden som det gör sig påmint.
We can do it <3

Okej, jag förstår du hade redan anmärkningar och ja för många UC gillar de inte :p Även om man tagit de för att samla.
Bra att du ändå lyckas fokusera på annat. Jag gör knappt det, är förlamad av min "syndiga börda". ♡ Vet inte hur man gör färgade hjärtan här.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp