- Meddelanden
- 97
- Mottagna reaktioner
- 41
- Poäng
- 147
För mig brukar det bli augusti
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
När får man information av Skatteverket om det blir en utbetalning i juni?För mig brukar det bli augusti
- Meddelanden
- 97
- Mottagna reaktioner
- 41
- Poäng
- 147
Oavsett när utbetalning sker är det inte ovanligt att pengarna dyker upp på kontot innan beskedet kommer. Det är i vart fall inte långt i förväg.När får man information av Skatteverket om det blir en utbetalning i juni?
- Meddelanden
- 195
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 197
Du kan logga in och kolla på skatteverkets sida. På ditt skattekonto syns utbetalningen några dagar innan. From 3e juni börjar domFör mig brukar det bli augusti
- Meddelanden
- 195
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 197
Du kan logga in och kolla på ditt skattekonto. Utbetalningen syns där några dagar innan om det kommer i juni. Dom börjar nu den 3e juni. Jag har gjort ändringar i typ 15 åt och alltid fått pengarna i juniHur lång tid tar det att få återbäring efter en ändring i deklarationen? Jag skickade in i mars och la till lite mer ränteavdrag som inte hade rapporterats. När brukar det betalas ut?
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
- Meddelanden
- 31 750
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Ser att frågan går tolka på 2 vis
Om du ändrat i deklarationen utan att ha fått skattebesked få blir det juni eller aug beroende på granskning.
Har du fått ett slutskattebesked och gjort en ändring därefter kommer det direkt efter beslut.
Om du ändrat i deklarationen utan att ha fått skattebesked få blir det juni eller aug beroende på granskning.
Har du fått ett slutskattebesked och gjort en ändring därefter kommer det direkt efter beslut.
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Jag gjorde en ändring långt innan slutskattebesked. Jag skickade in min ändring den 19:e mars.Ser att frågan går tolka på 2 vis
- Meddelanden
- 195
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 197
Juni eller sugustiJag gjorde en ändring långt innan slutskattebesked. Jag skickade in min ändring den 19:e mars.
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Jasså? Var det så illa?man blir verkligen behandlad som smuts om man chattar med Skatteverket om sin deklaration, haha.
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Troligen augusti. Jag har inte fått höra något ännu.Juni eller sugusti
- Meddelanden
- 195
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 197
Nej det syns som tidigast imorgon för några på skattekontot så är ingen som hört något änTroligen augusti. Jag har inte fått höra något ännu.
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Yes vi avvaktar.Nej det syns som tidigast imorgon för några på skattekontot så är ingen som hört något än
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Nej. Av den enkla anledningen att slutskattebeskedet skickas ut denna veckan.Någon som ser utbetalning?
Det är först nästa vecka som man får in på sitt konto.
Så…det är för tidigt att se någon utbetalning. Skulle säga att man lär kunna se det från och med fredag eller lördag, och sen framåt.
Enligt info skulle man eventuellt kunna se som utbetalning inloggad på sitt skattekontot tidigast idag.Nej. Av den enkla anledningen att slutskattebeskedet skickas ut denna veckan.
Det är först nästa vecka som man får in på sitt konto.
Så…det är för tidigt att se någon utbetalning. Skulle säga att man lär kunna se det från och med fredag eller lördag, och sen framåt.
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Varför skulle man redan kunna se det 6 dagar innan att pengarna faktiskt ska betalas ut (9:e-12:e juni)?Enligt info skulle man eventuellt kunna se som utbetalning inloggad på sitt skattekontot tidigast idag.
Dom betalar ut det långt innan. Du har pengarna på kontot runt 9-12eVarför skulle man redan kunna se det 6 dagar innan att pengarna faktiskt ska betalas ut (9:e-12:e juni)?
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Det vet jag också. Men det bör rimligtvis inte vara så långt som 6 dagar innan.Dom betalar ut det långt innan. Du har pengarna på kontot runt 9-12e
När jag fått brukar jag kunna ha sett typ två dagar innan.
- Meddelanden
- 195
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 197
Korrekt! Man kommer kunna,se utbetalningen nu i helgen på skattekontotHar du inte hört något gällande granskning nu, så bör pengarna komma nästa vecka mellan 9-12 juni. Slutskattebeskedet kommer innan
Lugn och fin.
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
@Erin71Korrekt! Man kommer kunna,se utbetalningen nu i helgen på skattekontot
Som jag sa ja. Låter mer rimligt än att man kan se det 6 dagar innan.
Men nu ska vi bara lugnt avvakta

- Meddelanden
- 195
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 197
Det kan ingen göra förrän tidigast imorgon läser du inte ordentligt? Herregud vilken stressFortfarande blankt för mig. Jag ser inte något hos Skatteverket.
- Meddelanden
- 4 563
- Mottagna reaktioner
- 4 556
- Poäng
- 2 947
Förra året fick jag "Besked om slutlig skatt" i Kivra på Måndag och pengarna kom in på bankkontot på TisdagFortfarande blankt för mig. Jag ser inte något hos Skatteverket.
Gissar att det är samma i år
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Jag ville bara informera de som undrade. Vad är det du yttrar om?!Det kan ingen göra förrän tidigast imorgon läser du inte ordentligt? Herregud vilken stress
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Ja precis. Det är lite olika för alla.Förra året fick jag "Besked om slutlig skatt" i Kivra på Måndag och pengarna kom in på bankkontot på Tisdag
Gissar att det är samma i år
- Meddelanden
- 250
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 227
Gick in på skatteverkets hemsida på mina sidor inatt bara för att kolla och jag hade fått mitt besked om slutgiltig skatt idag den 6 juni, dock har dom inte skickat ut det på Kivra än men jag gissar på att det sker i början på nästa vecka. 👍🏼👍🏼
- Meddelanden
- 168
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 112
Står att beslutade skatteuppgifter där gjordes igår på min, men jag kan inte se om jag får något tillbaka där, på min inlämnade deklaration skulle jag få 8000 tillbaka efter reseavdrag och 4000 innan avdraget men ser inget av de nuJag kan se att min deklaration är godkänd nu under "Beslutade skatteuppgifter" för inkomståret 2025.
- Meddelanden
- 97
- Mottagna reaktioner
- 41
- Poäng
- 147
Gick också in och kollade nu och såg att det fanns beslut 20200605 i enlighet med min deklaration! Fortfarande tomt på skattekontot men det kommer väl in i dagarna och utbetalning till veckan: -) Första gången på flera år som det blir klart nu istället för augusti eller september.Jag kan se att min deklaration är godkänd nu under "Beslutade skatteuppgifter" för inkomståret 2025.
- Meddelanden
- 97
- Mottagna reaktioner
- 41
- Poäng
- 147
Du får jämföra manuellt, inbetalad skatt minus beslutad skatt.Står att beslutade skatteuppgifter där gjordes igår på min, men jag kan inte se om jag får något tillbaka där, på min inlämnade deklaration skulle jag få 8000 tillbaka efter reseavdrag och 4000 innan avdraget men ser inget av de nu
Vart såg du det?Gick in på skatteverkets hemsida på mina sidor inatt bara för att kolla och jag hade fått mitt besked om slutgiltig skatt idag den 6 juni, dock har dom inte skickat ut det på Kivra än men jag gissar på att det sker i början på nästa vecka. 👍🏼👍🏼
Såg nu på ”beslutade skatteuppgifter” att 2025 fanns.

Senast ändrad:
- Meddelanden
- 250
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 227
Precis ☺️Vart såg du det?
Såg nu på ”beslutade skatteuppgifter” att 2025 fanns.![]()
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.