• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur långt har ni kvar?

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Behöver dessutom flytta inom närtid, får jag anmärkningar så är det helt kört.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Jag önskar det vore möjligt men det är väldigt invecklat. Måste chefen veta att man har löneutmätning? Jobbar i stor organisation.
Jag har stenkoll på varenda krona men lönen räcker inte just nu till alla avbetalningsplaner pga kvarskatt och krav från CSN som jag måste prioritera.
Jag jobbar också på ett stort företag med några tusen anställda. Har haft 2 chefer sen min utmätning började, ingen av dom har tagit upp min utmätning med mig så jag tror att hos oss håller HR det för sig själva. Och jag känner ingen som jobbar på den avdelningen tack o lov. Kan nog variera , men jag förstår inte vad det skulle finnas för anledning att rapportera en utmätning till chefen? Är ju inget brottsligt man har gjort (även om man känner sig som en skurk på nåt sätt ibland). Tycker också du luska lite, kan du skicka ett anonymt mail till HR från "fejkad" adress? Jag tror faktiskt att du skulle må bättre av att släppa skiten, det är som en befrielse. När allt väl ligger hos KF kan man "i lugn och ro" försöka betala av ytterligare om man får en slant över, eller ansöka om skuldsanering. Jag ska göra ett försök om sanering, en på KF tyckte det då räntorna gör att mina lån stiger i hög hastighet :-/.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Även om det löste sig så är problemet sambo och barn som skulle få lida utav helvete pga mig. Min sambos lån skulle i och med min utmätning också förfalla och även han skulle stå inför löneutmätning. Det kan jag inte leva med.
 

Calle

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 April 2013
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Börjar närma mig slutet nu.
Har haft lån sen jag var 20år och börjar närma mig 30 nu.
Det är dock under de senaste 1 1/2 åren som jag har lagt om fokus och gjort "allt" för att bli skuldfri.
Pga dåliga bilaffärer och onödiga köp hade jag en skuld på ca 180.000:- efter div. försäljningar. (hade som högst blancolån på 300.000)

Har amorterat ca 12.000 -15.000kr i månaden under detta år och nu är det bara 11.000kr kvar på lånat. Planerar att vara skuldfri vid nyår.

Ångrar verkligen att jag inte tog mig i kragen och började betala av lånen flera år tidigare.... känns som att man har kastat bort ca 10 år av sitt liv.

/Calle
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp