• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur mycket lån i relation till sin inkomst?

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Undrar om ni vet hur mycket olika banker räknar att man kan ha lån i relation till sin inkomst? Tror Ikano har ganska högt, 2,5 gånger inkomsten? Vet ni några fler?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 199
Mottagna reaktioner
1 271
Poäng
997
Jag tror det är där gränsen går för de flesta, alltså mellan 2-3 ggr inkomsten.
Sen spelar andra saker in, som ev. Bolån, kreditbetyg, arbetsförhållanden etc.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
2x funkar för de flesta men beror också på hur hög eller låg lönen är. Efter det blir det mycket svårare om än inte omöjligt.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
I mitt fall räknar jag med att ha max 1,5 ggr årsinkomsten för att kunna få ett samlingslån med skaplig ränta.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
436
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Det där är nog väldigt olika.
Mitt ex fick 550k beviljat (över 3 lånegivare) med bra räntor med årsinkomst på 200-250k/året och detta var 2019 och 2020 dock. Men ändå..
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Har du medsökande så tror jag du kan ha upp mot 4,5 gånger årsinkomsten och även själv om du har dom på olika aktörer .
Något lägre kanske om du är ensamsökande
 

cecilia.karlsson-taube@tr

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 December 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Skulle vara intressant om någon blivit beviljad med 2x inkomst gällande samlingslån via låneförmedlare i närtid ? Kan vara intressant att veta.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Skulle vara intressant om någon blivit beviljad med 2x inkomst gällande samlingslån via låneförmedlare i närtid ? Kan vara intressant att veta.
Vill minnas att det har hänt för inte så värst längesen. Minns inte vem det var här i forumet som skrev det men det är möjligt. Visserligen inte alls vanligt såklart. Precis lika osannolikt som att en annan får låna över 100,000 kr med anmärkningar. Men allt är relativt och beroende på andra faktorer såklart, sen är min personliga åsikt och säkert många andras här inne att UC-betyget är ett lotteri och rent ut sagt, ett skämt. :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp