• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag lägga pusslet?

J

JackSparrow

Gäst
Poäng: 0
Det kommer Lilaros, självklart har det varit tufft men är ödmjuk inför resan.
Satsat mycket på mitt välmående, tack vare det som det börjat bli lite medvind. Var så nära gräsen till total kollaps när jag sökte senast i December så det satte djupa spår i mig. Utan Spelpaus så hade det varit kört.

Fick precis meddelande från Lendo att min ansökan redan var färdigbehandlad, inga ytterligare erbjudanden utom ovan nämnda.

Lite paff men ändå glad för att remember kom med, aldrig någon självklarhet att allt blir så bra som man hoppas/tror/intalar sig själv.

Ser hellre som nu snarare än inget, det hade varit en katastrof + med förväntad credway på UC inom några timmar. Hade dröjt länge innan jag hade vågat chansa igen.

Alt 1
Tar Remember lånet, antar att det då blir en höjning på mitt befintliga lån?
Kan då få bort alla 97000 i osynliga lån samt få ut ca 25k på kontot, slipper även ytterligare långivare.
Månadskostnaden kommer sjunka ner på en rimligare nivå.
Nästa år så kommer jag söka igen för att få bort det helt och få ner räntan till 6-7% på annan långivare.
UC kommer vara helt blank med , lägre total belopp på blanco och högre inkomst i deklarationen.
Ända nackdel är kostanden i pengar för räntan.

Alt 2
Jag ringer Lendo imorgon (kommer jag göra ändå för att stämma av) och ber dom sänka lånbeloppet till 125 och ser om nån annan nappar med bättre förutsättningar.
Slog mig nu att det ska jag självklart göra oavsett vart det landar, att inte testa är bara dumt.
Ica eller Forex kanske erbjuder höjning , då är det taget alla dagar i veckan.

Få bort dom osynliga och ca 25 ut till budgeten är jag sjukt glad över oavsett utfall. Får inte riskeras så måste tänka smart.

Lite tankar
Remember vet jag är smidiga, känns inte som mina osynliga kommer ställa till det i signerings-processen, får garanterat ut 122 efter höjning som jag får betala lånen med utan inblandning från remember.

Någon som varit med om att dom börjat kontakta arbetsgivare? Har för mig att det aldrig skrivits något om det i tidigare trådar? Borde läst det isåfall?

Kommer inte riktigt längre i mina tankar, har jag missat / behöver jag tänka på något mer?
Kom gärna med input. Uppskattas!!
För er som läst hela texten, ber om ursäkt för att det stack iväg i text haha.
Stort tack!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
J

JackSparrow

Gäst
Poäng: 0
God kväll!
Tänker ta beslut imorgon när hjärnan är lite piggare, dumt att förhasta något en fredagkväll.
Kom gärna med input, alla tips, erfarenheter och råd uppskattas enormt!
Trevlig helg till er alla
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp