• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ikano förstörde min investering :(

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du får avvakta morgondagen och se hur många ff de lyckats ta på dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
D

Didriksson

Gäst
Poäng: 0
Är det en bättre idé att besöka en bilfirma och låna med kontant insats?
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Årsinkomst: 272k
Inkomst idag, styrkt: 31k/månad
3600 i fasta avgifter (sammanboende)

Ansökte om 50000 och fick ett svar via Lendo (annan tråd finns). Valde Ikano. Ringde dem innan jag signerade osv. Och de sa att det fanns utrymme för 150000.
Tog ändå 50000. Talade med dem idag om att höja, det var inga som helst problem men var tvungen att snacka med Lendo. Ringer Lendo, de ser inte några problem utan skall kontakta Ikano, jag skall få e-post med signering.

Inget händer. Ringer dem 5-6 timmar senare i kollar. Då säger Lendo att Ikano meddelat att lånet är utbetalt så en ny ansökan måste in. Ringer Ikano, de förklarar läget men säger att det är inga problem alls, jag är ju beviljad de här pengarna, behöver bara göra en ansökan , upplysningen är aktiv tom 20 Juli så inga problem alls.

Gör ansökan via Ikanos site. Tvärstopp. Kan höja med 10000.....

Ringer Ikano l, de krånglar o krånglar, säger att det är konstigt, gör manuella grejor men nej. Och svaret är att det blivit en kreditupplysning när Lendo kollade med Ikano i morse utan min vetskap och den påverkar mig så mycket trots att allt är samma att systemet säger nej.... De 50 betalades ut 29 Juni....

Nu kan jag inte köpa ny bil jag skulle ha till jobbet och allt känns skit. Vad skall jag göra nu? :(

Det visar bara hur efterblivna de här ställena är.. Deras inkompetens förstör medvetet för dig, när de väl inser det säger de "tyvärr systemet säger nej", trots att de vet att det var de själva som orsakade det. Logiken? Jo, för är det så att de overrightar systemet och manuellt godkänner din ansökan så måste de skriva en rapport där de antecknar sin egna inkompetens på papper då väljer de istället att neka din ansökan och hänvisa till systemet.
 
D

Didriksson

Gäst
Poäng: 0
De tog ingen mer upplysning.
Knepigt.

Finns två dock - en från lånet och en när mitt företags konto skapades.
 
D

Didriksson

Gäst
Poäng: 0
Så då snackade handläggaren på Ikano blaj att det tagits en extra upplysning.

Ja. Hade jag tagit 150 hade det gått utan problem. Nu står jag här och vet inte hur jag skall få ihop till bilen.

Undrar om jag kan ta 3-4 25-30k lån från mer obskyra kreditgivare? Jag har ändå 45k plus privata pengar. Snart är soliditeten högre med men det är så dumt att bränna massor av det.

Fan skall jag göra -_-
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp