• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inkasso förhandling av slutbetalning

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Jag har i månader varit inställd på att ha löneutmätning i många år framöver..

Men då lyckas min sambo pricka in 13 rätt på stryktipset?! (Nej jag förespråkar inte spel egentligen)

Nu ser min situation något ljusare ut, men till min fråga:

Har någon här tips för att förhandla ner belopp till Inkasso vid slutbetalning?

Det rör sig om stora belopp ca 600000 fördelat på de flesta inkassobolag och även hos kronofogden...

Tacksam för tips och råd om hur jag ska gå tillväga mottages tacksamt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 246
Mottagna reaktioner
13 376
Poäng
8 917
13 rätt är respekt. Vad vann han?
 

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Jag har i månader varit inställd på att ha löneutmätning i många år framöver..

Men då lyckas min sambo pricka in 13 rätt på stryktipset?! (Nej jag förespråkar inte spel egentligen)

Nu ser min situation något ljusare ut, men till min fråga:

Har någon här tips för att förhandla ner belopp till Inkasso vid slutbetalning?

Det rör sig om stora belopp ca 600000 fördelat på de flesta inkassobolag och även hos kronofogden...

Tacksam för tips och råd om hur jag ska gå tillväga mottages tacksamt!

Först och främst, stort grattis till vinsten samt att sambon är beredd att hjälpa dig att lösa skulderna!

När det kommer till äldre skulder så finns det ofta stora möjligheter till att få till en bra ackordsuppgörelse. Du kan kan ringa eller mejla dom och skriva något enligt nedan.

”Hej, min sambo kommer att hjälpa mig att ordna upp min skuldsituation. Vi har tagit fram en plan, jag kan med min sambos hjälp betala 60% av skulderna. Flera andra borgenärer har gått med på detta. Om ni godkänner detta får ni pengarna inom 4-5 bankdagar”.

Om de vägrar, säg att du har kontaktat din kommuns skuld och budgetrådgivare och ni håller på med en ansökan om skuldsanering, men du vill hellre lösa allt nu.
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Först och främst, stort grattis till vinsten samt att sambon är beredd att hjälpa dig att lösa skulderna!

När det kommer till äldre skulder så finns det ofta stora möjligheter till att få till en bra ackordsuppgörelse. Du kan kan ringa eller mejla dom och skriva något enligt nedan.

”Hej, min sambo kommer att hjälpa mig att ordna upp min skuldsituation. Vi har tagit fram en plan, jag kan med min sambos hjälp betala 60% av skulderna. Flera andra borgenärer har gått med på detta. Om ni godkänner detta får ni pengarna inom 4-5 bankdagar”.

Om de vägrar, säg att du har kontaktat din kommuns skuld och budgetrådgivare och ni håller på med en ansökan om skuldsanering, men du vill hellre lösa allt nu.

Tack snälla för ditt svar!
Tyvärr är inte alla skulder gamla men jag kommer göra ett försök ändå
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 767
Mottagna reaktioner
1 541
Poäng
1 117
Stort, stort grattis! Nu hoppas jag ni blir skuldfria och aldrig mer spelar för en krona i ert liv! Tänk på att 1.5 miljoner netto är långt över 2.5 miljon brutto. Skulle ni spara 5000 kr netto varje månad så tar det 300 månader eller 25 år av ert liv att komma tid.

Denna chans till en omstart i livet kommer ni aldrig mer ha. Så ta den säkra vägen, var smart och ta vara på den. Många här vågar inte ens drömma om att få bort alla skulder på ett bräde. Så gör inga misstag nu!!

Spärra er för livet på vad allt som spel heter, maila er och spärra er för livet på vad alls som heter sms lån/kontokrediter/kreditkort heter. Klipp befintliga kreditkort och gör allt utan att tveka.
 
Senast ändrad:

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Stort, stort grattis! Nu hoppas jag ni blir skuldfria och aldrig mer spelar för en krona i ert liv! Tänk på att 1.5 miljoner netto är långt över 2.5 miljon brutto. Skulle ni spara 5000 kr netto varje månad så tar det 300 månader eller 25 år av ert liv att komma tid.

Denna chans till en omstart i livet kommer ni aldrig mer ha. Så ta den säkra vägen, var smart och ta vara på den. Många här vågar inte ens drömma om att få bort alla skulder på ett bräde. Så gör inga misstag nu!!

Spärra er för livet på vad allt som spel heter, maila er och spärra er för livet på vad alls som heter sms lån/kontokrediter/kreditkort heter. Klipp befintliga kreditkort och gör allt utan att tveka.

Tack, tack!!

Det känns som något man bara drömmer om.
Det är ju enbart mina misstag som satt oss i denna situationen.. och jag kommer ALDRIG vilja hamna här igen och aldrig utsätta min familj för detta igen.

Nu hoppas jag bara att inkassobolagen är samarbetsvilliga och alla ångestfyllda år skall vara till ända.
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Trist uppdatering..

sambon ångrade sig och ville inte längre hjälpa till så tillbaka på ruta ett.

Bryta ihop och komma igen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp