• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inkasso förhandling av slutbetalning

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
449
Mottagna reaktioner
274
Poäng
437
Men ...
Om man vänder på steken:
Tänk om han vill investera i något bestående, långvarigt? Sommarstuga, bostadsrätt, hus, ..., som gynnar båda två?
Dessa extrapengar (vinsten) möjliggör något som som har tidigare varit en avlägsen tanke/dröm men som helt plötsligt kommer inom räckhåll och kommer gagna båda.
Säger INTE att det är rätt eller fel, säger bara att vi har bara hört den ena parten...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 628
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Men ...
Om man vänder på steken:
Tänk om han vill investera i något bestående, långvarigt? Sommarstuga, bostadsrätt, hus, ..., som gynnar båda två?
Dessa extrapengar (vinsten) möjliggör något som som har tidigare varit en avlägsen tanke/dröm men som helt plötsligt kommer inom räckhåll och kommer gagna båda.
Säger INTE att det är rätt eller fel, säger bara att vi har bara hört den ena parten...
Förstår hur du tänker. Men den ena ska inte behöva gå på knäna för att den andra ska investera.. De är väl ändå nått man gör tillsammans. :axelryck: Samtidigt kommer ju hon inte kunna vara delaktig på bra många år om hon ska ha löneutmätning, vilket resulterar i att denna investering på sommarstuga/huset blir hans i slutändan i allafall? :thinking:
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Han har inte tänkt på att även han kan bli drabbad om du får löneutmätning ?
Kfm kollar ju ändå bådas inkomst, vilket resulterar i att han får ta de största lasset för hemmets utgifter så de kan dra mer ifrån dig ?

Personligen skulle jag bli arg, ledsen och besviken om min man hade tänkt som din sambo. Tror ärligt inte jag skulle vart kvar i en sån relation. Man har väl ändå gemensamma mål och drömmar.
Så att ni båda kan få leva gott och ”köpa nya bilar”

Jag hoppas de löser sig för dig trots allt <3

Jo han är medveten om att det kommer bli så.

Ja jag känner mig ganska ledsen och besviken.. men känslorna är väldigt upp och ner just nu..

Tack, jag kämpar på hur utgången än blir! ❤️
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
449
Mottagna reaktioner
274
Poäng
437
Förstår hur du tänker. Men den ena ska inte behöva gå på knäna för att den andra ska investera.. De är väl ändå nått man gör tillsammans. :axelryck: Samtidigt kommer ju hon inte kunna vara delaktig på bra många år om hon ska ha löneutmätning, vilket resulterar i att denna investering på sommarstuga/huset blir hans i slutändan i allafall? :thinking:
Som jag skrev, jag menar inte att han har rätt (eller fel).
Jag har inte hela bilden, varken i deras löner, ekonomi eller förhållande, kan därför inte fördöma någon av dom.
Tycker bara att diskussionen blev väldigt riktad på att han är en usling som inte ställer upp.
Det finns trots allt en möjlighet att hans tanke är att investera i något som förbättrar deras totala situation på sikt då bara OP känner till hela situationen.
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Som jag skrev, jag menar inte att han har rätt (eller fel).
Jag har inte hela bilden, varken i deras löner, ekonomi eller förhållande, kan därför inte fördöma någon av dom.
Tycker bara att diskussionen blev väldigt riktad på att han är en usling som inte ställer upp.
Det finns trots allt en möjlighet att hans tanke är att investera i något som förbättrar deras totala situation på sikt då bara OP känner till hela situationen.

Meningen var mer att få skriva av mig, som sagt är jag givetvis besviken.

Hade han varit en fullständig idiot hade vi inte varit sambos i första taget.

Jag hade agerat annorlunda. Rätt eller fel? Ja det får alla ha sin personliga åsikt om.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 452
Mottagna reaktioner
1 004
Poäng
897
Är meningen att söka skuldsanering?

Pengar i sjön kommentaren låter väldigt underlig om hen ser en framtid med er två. Extremt kostsamt när man släpper till kronofogden allt där är det pengar i sjön.

Handlar väl ändå inte att lösa alla dina lån utan en del så inkomsten din räcker till?

Går ju även skriva ett skuldebrev på pengarna han hjälper dig med.

Hade blivit extremt osäker på min partner i din sits.
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Är meningen att söka skuldsanering?

Pengar i sjön kommentaren låter väldigt underlig om hen ser en framtid med er två. Extremt kostsamt när man släpper till kronofogden allt där är det pengar i sjön.

Handlar väl ändå inte att lösa alla dina lån utan en del så inkomsten din räcker till?

Går ju även skriva ett skuldebrev på pengarna han hjälper dig med.

Hade blivit extremt osäker på min partner i din sits.

Ja det var tanken, men han menar att det är allt eller inget och därför ingen idé.

Jag kommer ansöka om skuldsanering framöver.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 452
Mottagna reaktioner
1 004
Poäng
897
Ja det var tanken, men han menar att det är allt eller inget och därför ingen idé.

Jag kommer ansöka om skuldsanering framöver.

Vad beror skulderna på? Spel?
Eftersom det var en spelvinst är han spelberoende?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp