• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering inkomst

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Kan tycka 2 är helt ok ! Man vet aldrig om en person tex hamnat på sjukhus och då blir liggandes tex 30 dagar eller mer ! Kanske inte har anhöriga eller anhöriga som inte ens vet om skuldsaneringen :) så 2 st tycker jag är ok ! Men 4 st är ju helt galet ! Då man folk medvetet hoppa över betalningar för att leva bättre en månad när man vill helt enkelt

Jag kan inte tänka mig så många sammanhang där det är ok att ligga 2 månader efter med betalning. Kan inte tänka mig att både långivare hyresvärdar och diverse annat skulle tycka att det var ok att man restar 2 månader.
Jag är dock inte hyresvärd.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Jag kan inte tänka mig så många sammanhang där det är ok att ligga 2 månader efter med betalning. Kan inte tänka mig att både långivare hyresvärdar och diverse annat skulle tycka att det var ok att man restar 2 månader.
Jag är dock inte hyresvärd.
Vet att vår hyresvärd tillåter 1 månad ! Ingen aning heller om jag ska vara ärlig . Det jag menade är att folk kan ju bli sjuka och inte kunna kontakta kronofogden på ett tag ! Så tror 2 mån hade varit rimligt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Vet att vår hyresvärd tillåter 1 månad ! Ingen aning heller om jag ska vara ärlig . Det jag menade är att folk kan ju bli sjuka och inte kunna kontakta kronofogden på ett tag ! Så tror 2 mån hade varit rimligt

Tillåter hyresvärden att man ligger efter med hyran? Det var ju också en policy.
Jag tycker det rimliga är att man inte ska ha något okej att ligga efter.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Tillåter hyresvärden att man ligger efter med hyran? Det var ju också en policy.
Jag tycker det rimliga är att man inte ska ha något okej att ligga efter.
Ja och det är ändå ett kommunalt bolag med 35k invånare :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Tas de kreditupplysningar vid inledande

Har också frågor kring just inledande. För handläggaren där har ju inte så mycket att gå på, jag tänker t.e.x. på hur nya skulderna är. Detta vet dom väl inte? Eller går dom på det man själv säger + på dom skulderna som är i deras "rullor" för utmätning?
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Har också en fråga om nån kanske vet om man väljer att gå ner i tid frivilligt när man har skuldsanering kan man då bli avbryten saneringen jag antar det eftersom man såklart ska betala så mycket som möjligt för sig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp