• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Intressekoll för ny långivare - Quickloan

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Hej!
Jag tycker att ni har en super bra affärsidé som kommer vara väldigt lönsam! Grattis till detta!

Dock om vi ser detta genom kundens perspektiv, verkar det vara en "fälla" för redan utsatta människor i riskzonen.
Detta ser man direkt när långivaren skyltar med "ingen UC!!" Eller "väldigt snäll kreditupplysning" eller "du behöver endast ge årsinkomst och personnummer".
Sen såg jag Lasse skrev "4000kr i inkomst"? Höga krav:) Säljer ni skulderna ganska snappt vidare för att ni inte räknar med att få tillbaka pengarna ni lånar ut?

Ni kommer tjäna pengar, ja. Folk kommer sätta sig själva i mer skit, ja! Är detta bra för er, absolut. Bra för kunden, NEJ.

I slutet av dagen ligger ansvaret hos kunden och inte företaget.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
I slutet av dagen ligger ansvaret hos kunden och inte företaget.
Håller absolut med!!
Men här frågades vad vi tyckte och jag skrev vad jag tyckte.
Man kan inte lägga skulden på pizzerian för att den säljer pizza till vem som helst och många missbrukar det och äter för mycket tills det påverkar hälsan.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Håller absolut med!!
Men här frågades vad vi tyckte och jag skrev vad jag tyckte.
Man kan inte lägga skulden på pizzerian för att den säljer pizza till vem som helst och många missbrukar det och äter för mycket tills det påverkar hälsan.

Det är lite det som är grejen med snabblån.. Generösare ansökningsvillkor, högre risk för låneutgivare vilket leder till att de kan ta ut högre ränta.
 

Quickloan

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Faktura på mail är ett krav för min del, Ränta under 30%, annars finns det redan en massa andra alternativ, inte registreras som kontokredit eller lån på uc... Inga ansökningsavgifter...

Hej! Våra ambitioner är inte att ha så mycket högre ränta än någon annan på marknaden inom samma bransch och inriktning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Mina andra frågor fick förbli obesvarade?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp