• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Intrum inkasso

villandrasittliv

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Hej på er!
Tack för era svar.
Har varit i kontakt med Intrum och de var väldigt trevliga. Fick en avbetalningsplan på 6000 kr i månaden. Sen ska jag betala in en större summa när jag får tillbaka på skatten och den 1/10-21 när alla mina förfrågningar försvinner och har mycket bättre score ska jag ta ett ”frisklån” för att slutlösa.
De sa också att om något ändrades så skulle jag bara höra av mig så skulle vi titta på ett annat upplägg. Så helt okej deal enligt mig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

villandrasittliv

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Om du lägger fram ett konkret förslag på avbetalningsplan tror jag inte det kommer vara några som helst konstigheter. Lycka till!
Tack för ett jättebra tips! Jag sa vad jag kunde betala varje månad och specificerade mina utgifter osv. De återkom med en högre summa varpå jag svarade att det inte kommer gå och höjde mitt förslag lite. Det gick de med på!
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Tack för ett jättebra tips! Jag sa vad jag kunde betala varje månad och specificerade mina utgifter osv. De återkom med en högre summa varpå jag svarade att det inte kommer gå och höjde mitt förslag lite. Det gick de med på!

Grattis! Lycka till med betalplanen.
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Min Avida kredit som legat hos deras eget inkasso har nu blivit övertagen av Intrum i stället fick brev om det . Så orolig för min befintliga avbetalningsplan löper ut om 2 månader så måste omförhandlas och skulden är på ca 180 tkr så ingen lite summa det heller . Hoppas jag också kan få en skaplig avbetalningsplan av dom fortsatt . Känns hemskt !
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Min Avida kredit som legat hos deras eget inkasso har nu blivit övertagen av Intrum i stället fick brev om det . Så orolig för min befintliga avbetalningsplan löper ut om 2 månader så måste omförhandlas och skulden är på ca 180 tkr så ingen lite summa det heller . Hoppas jag också kan få en skaplig avbetalningsplan av dom fortsatt . Känns hemskt !
Du bör kontakta intrum rätt så omgående , enligt min erfarenhet så tycker jag dom är väldigt hårda. Hur mycket betalde du innan ?
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Du bör kontakta intrum rätt så omgående , enligt min erfarenhet så tycker jag dom är väldigt hårda. Hur mycket betalde du innan ?
Haft en tillfällig avbetalningsplan på 2000 kr men mening var att jag även hos Avida skulle höja efter 6 månader . Kommer ta kontakt så får vi se .
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Haft en tillfällig avbetalningsplan på 2000 kr men mening var att jag även hos Avida skulle höja efter 6 månader . Kommer ta kontakt så får vi se .
Skulle räntan vara 24 % så blir det 3600 kr månad i ränta , sen brukar dom vilja man betala av det på 24 mån ...kan bli 11k per månad ! Försök att få längre plan !
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Skulle räntan vara 24 % så blir det 3600 kr månad i ränta , sen brukar dom vilja man betala av det på 24 mån ...kan bli 11k per månad ! Försök att få längre plan !
Har haft kontakt med Intrum det blev en avbetalningsplan på 4500 kr/månaden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp