• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Intrum inkasso

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Har ett liknande ärende hos dem nu. Vill ha 50 tkr för att ens överväga att sätta upp en avbetalningsplan. Sen blir det skyhöga månadsinbetalningar säger de, typ 15 tkr. Hur kan det skilja så mycket? Lär ju ändå försöka få till en plan, och sen försöka få till ett bättre lån inom kort. Nån som vet om skulden försvinner fråm UC nu eller ligger det kvar?
Har det varit hos uc så får du säkert missbrukad kredit med så ett lån inom snar framtid kan ju bli svårt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
927
Mottagna reaktioner
397
Poäng
497
Kan du förklara lite bättre?
Ja har intrum på ett lån på 300K som bollats fram o tillbaka med höjningar/Sänkningar i månadskostnad. Nu är vi överens om 1000kr/ men ska släppa detta snart och låta det gå vidare. Intrum har aldrig varit obekväma mot mig. Slutade betala på 3 andra skulder som låg hos intrum invest. De skulle skicka direkt till fogden. Inte skickat än(6mån) snart.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
927
Mottagna reaktioner
397
Poäng
497
Hade inte mer och ge. Så det bollades fram i tillbaks. Antingen fogden med allt annat isf . lr dealen på 1000kr med mig. Intrum är generellt rätt bra o ha och göra med om man ”gnäller” lite
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Jag behöver ringa dem. Undrar hur ska jag förhandla?
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
927
Mottagna reaktioner
397
Poäng
497
Säger de alltid. Ring och förklara läget. Typ börja med 1000/6mån sen vidarekoppling. Hur som så är intrum jävligt tålmodiga när det gäller att skicka vidare..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp