• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Intrum inkasso

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Blir en jäkla skillnad faktiskt :)
Eller hur! Annars minskar det aldrig! Glad att saker och ting verkar ha löst sig för dig, i alla fall bättre situation nu än du hade för ca 1,5 år sedan :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Eller hur! Annars minskar det aldrig! Glad att saker och ting verkar ha löst sig för dig, i alla fall bättre situation nu än du hade för ca 1,5 år sedan :)
jag min kronofogden skuld är borta på 20 betalningar till :) fått ett maxbeslut så dom tar 23k -40k per månad ...men 504 000 kr kommer dom ta på 20 betalningar sen är jag klar ;) väldigt skönt när det är över , hur känns det för dig nu ? :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Eller hur! Annars minskar det aldrig! Glad att saker och ting verkar ha löst sig för dig, i alla fall bättre situation nu än du hade för ca 1,5 år sedan :)
det var hemskt att försöka fixa varje månad fram och tillbaka och leta efter nya lån
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
jag min kronofogden skuld är borta på 20 betalningar till :) fått ett maxbeslut så dom tar 23k -40k per månad ...men 504 000 kr kommer dom ta på 20 betalningar sen är jag klar ;) väldigt skönt när det är över , hur känns det för dig nu ? :)
Härligt! Kämpa på lite till! Det går väl framåt för mig men fick tyvärr skrota drömmen om ett samlingslån i juni i år då jag blev av med 2 jobb pga Corona och min taxerade inkomst slog i botten, blir bara ca 60 000 kr för 2020 och inte alls vad jag hade planerat för. Den andra motgången är att jag har ca 100 000 kr underskott men inte kan dra av för alla räntor jag betalat av samma anledning, för låg inkomst, så kommer inte heller få tillbaka så mkt som jag skulle fått om inkomsten var högre. Men det finns de som har det värre så jag fortsätter glädja mig åt de små framstegen.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
det var hemskt att försöka fixa varje månad fram och tillbaka och leta efter nya lån
Hemskt, vilken psykisk terror, glömmer aldrig Vivus och alla andra som ringde och messade och mejlade varje dag typ. Vilken stress! Nu har jag faktiskt inga aktiva sms lån utan de jag har ligger hos inkasso. Måste dock fortf ta ut fr Everyday+ och använda Betalkoll och Klarna kortet men jämfört med hur det har varit så är det mkt bättre nu. Aldrig mer ett smslån!
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
927
Mottagna reaktioner
397
Poäng
497
Intrum är bäst enligt mig. Haft och göra med dom i många år. Har c.a 300k och betalar 1000kr i månaden där. De är vänliga om man har en framtidsplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp