• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Intrum inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Intrum är bäst enligt mig. Haft och göra med dom i många år. Har c.a 300k och betalar 1000kr i månaden där. De är vänliga om man har en framtidsplan.
Trevligt för dig låter helt otroligt med så liten summa på så stor skuld . Är det gamla skulder ? Jag har också en plan framöver men det hjälpte inte mig tyvärr .
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Partner inkasso , helt ok att ha o göra med !
de är ok men skickar påminnelse redan efter dag 2-3 med hot om att säga upp avbetalningsplanen. Så det gäller att höra av sig om man blir sen med betalning.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
927
Mottagna reaktioner
397
Poäng
497
Trevligt för dig låter helt otroligt med så liten summa på så stor skuld . Är det gamla skulder ? Jag har också en plan framöver men det hjälpte inte mig tyvärr .
Haft och göra med dom i väldig massa år. Och alltid fått till bra deal
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Har allt på intrum. Inte invest
Ja vad ska man säga glad för din skull givetvis men känns inte alls seriöst att det ska vara så olika. Det blir väldigt olika förutsättningar då för människor. Min skuld är dessutom inte ens så hög som din. Jag skulle vara överlycklig om jag fick 4500 kr jag som de lovade från början .
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
92
Poäng
257
Hej på er!
Tack för era svar.
Har varit i kontakt med Intrum och de var väldigt trevliga. Fick en avbetalningsplan på 6000 kr i månaden. Sen ska jag betala in en större summa när jag får tillbaka på skatten och den 1/10-21 när alla mina förfrågningar försvinner och har mycket bättre score ska jag ta ett ”frisklån” för att slutlösa.
De sa också att om något ändrades så skulle jag bara höra av mig så skulle vi titta på ett annat upplägg. Så helt okej deal enligt mig!
Har ett liknande ärende hos dem nu. Vill ha 50 tkr för att ens överväga att sätta upp en avbetalningsplan. Sen blir det skyhöga månadsinbetalningar säger de, typ 15 tkr. Hur kan det skilja så mycket? Lär ju ändå försöka få till en plan, och sen försöka få till ett bättre lån inom kort. Nån som vet om skulden försvinner fråm UC nu eller ligger det kvar?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Har ett liknande ärende hos dem nu. Vill ha 50 tkr för att ens överväga att sätta upp en avbetalningsplan. Sen blir det skyhöga månadsinbetalningar säger de, typ 15 tkr. Hur kan det skilja så mycket? Lär ju ändå försöka få till en plan, och sen försöka få till ett bättre lån inom kort. Nån som vet om skulden försvinner fråm UC nu eller ligger det kvar?
Skulder försvinner fr uc när de gått till Inkasso.
Men 15 000 kr/månad??!!!! Det var saftigt! Tycker fruktansvärt synd om dig!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp