• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Jämkning - Så funkar skattejämkning

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Hur snabbt ändrades de preliminära utbetalningarna på FK´s hemsida för dig ?
Är det nått dom på kontoret kan ändra direkt när man är där?
Ska åka in med lappen i morgon till Fk kontoret tänkte jag..

Det går lika fort att posta den till inläsningscentralen, det är ändå det dom kommer göra åt dig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Hur snabbt ändrades de preliminära utbetalningarna på FK´s hemsida för dig ?
Är det nått dom på kontoret kan ändra direkt när man är där?
Ska åka in med lappen i morgon till Fk kontoret tänkte jag..
Inte direkt. Dem skickar beslutet vidare till berörda avdelningen. Hoppas att dem hinner sätta in den i systemet tills din nästa utbetalningen. Du måste ha beslut från skatteverket att deras beslut om jämkningen gäller inkomsten från försäkringskassan. Jag ansökte att jämkningen ska gälla från FK inkomst. Tror inte att du kan lämna ditt beslut om jämkningen till FK om beslutet gäller inkomsten från din arbetsgivare. Vad har du för beslut?! Du kan alltid skicka ny ansökan om jämkningen som skulle gälla inkomsten från FK om du inte har redan det.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 605
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Inte direkt. Dem skickar beslutet vidare till berörda avdelningen. Hoppas att dem hinner sätta in den i systemet tills din nästa utbetalningen. Du måste ha beslut från skatteverket att deras beslut om jämkningen gäller inkomsten från försäkringskassan. Jag ansökte att jämkningen ska gälla från FK inkomst. Tror inte att du kan lämna ditt beslut om jämkningen till FK om beslutet gäller inkomsten från din arbetsgivare. Vad har du för beslut?! Du kan alltid skicka ny ansökan om jämkningen som skulle gälla inkomsten från FK om du inte har redan det.
Jag fick beslut av skatteverket som ska gälla inkomst från försäkringskassan. Jag skickade den på brev nyss så den kommer iväg i morgon fm, så förhoppningsvis har dom den i veckan och då har dom ju 14 dagar på sig. :)
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Innan veckan är slut dem kommer att införa beslut om jämkningen i deras system. Du kommer inte att kunna se det och du får ingen bekräftelse från dem så du vet.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 605
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Innan veckan är slut dem kommer att införa beslut om jämkningen i deras system. Du kommer inte att kunna se det och du får ingen bekräftelse från dem så du vet.
Kan jag inte se de på alla kommande ”preliminära” utbetalningar jag har nu liggandes heller ? Tänker de lär ju ändras om skatten ska ändras :axelryck:
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Du kan se den på preliminära utbetalningar hur stor din ersättning blir men hur stor skatte avdrag gjorde FK kunde inte jag se via mina sidor(räknade själv). Så genom din förhöjd ersättning kan du se när dem genomför skatteverkets beslut men dem bekräftade aldrig genom nåt brev att dem har tagit skatteverkets beslut och genomförde den.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 605
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Du kan se den på preliminära utbetalningar hur stor din ersättning blir men hur stor skatte avdrag gjorde FK kunde inte jag se via mina sidor(räknade själv). Så genom din förhöjd ersättning kan du se när dem genomför skatteverkets beslut men dem bekräftade aldrig genom nåt brev att dem har tagit skatteverkets beslut och genomförde den.
Perfekt, men då ser jag ju iallafall när ersättningarna ändras o då antar jag dom följt skatteverkets beslut.
Tack så mycket för hjälpen :folded:
 

Lånalotta

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 April 2021
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Ser man på deklarationen att man har jämkning? Alltså står det uttalat jämkning, eller är det bara att det är mindre skatt dragen?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 605
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Innan veckan är slut dem kommer att införa beslut om jämkningen i deras system. Du kommer inte att kunna se det och du får ingen bekräftelse från dem så du vet.
Ingenting på fk hemsida ännu, tänk va ivrig man är jämt! :facejoy: Man vill ju att de ska gå på nån minut bara.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp