• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Handlar väl lite också om hur många borgenärer man har. Skulle man ha 5-6 stycken går det säkert snabbare än om man har 20-25 stycken.

Ju fler borgenärer desto mer tid bör det rimligtvis ta.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Om man har fått inledande och nu väntar på förslag/betalpan är det då bara dom skulder som finns hos kronofogden som kommer ingå i betalpnanen/förslaget? Låt säga att man har skulder hos inkasso som fortfarande inte har skickats till kronofogden vad händer med dom om man får skuldsanering och dom dyker upp i efterhand?
 

Cilla

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag vet att jag flaggade till min handläggare när frågan om fler skulder fanns att det är någon kvar som är påväg in, och dem är med i beräkningen nu såg jag
 

Cilla

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Men då var det bara någon dag bort från att godkänna inne på hemsidan så de hade säkert redan lämnat inkasso
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Om man har fått inledande och nu väntar på förslag/betalpan är det då bara dom skulder som finns hos kronofogden som kommer ingå i betalpnanen/förslaget? Låt säga att man har skulder hos inkasso som fortfarande inte har skickats till kronofogden vad händer med dom om man får skuldsanering och dom dyker upp i efterhand?
Alla skulder du hade innan inledande ingår, även om de inte gått till inkasso.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Om man har fått inledande och nu väntar på förslag/betalpan är det då bara dom skulder som finns hos kronofogden som kommer ingå i betalpnanen/förslaget? Låt säga att man har skulder hos inkasso som fortfarande inte har skickats till kronofogden vad händer med dom om man får skuldsanering och dom dyker upp i efterhand?
Alla skulder som har uppkommit före dagen då inledande beslutet togs ingår i din skuldsanering och dom behöver inte stå i betalplanen för att vara giltiga.
 

Kim70

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 April 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej alla jag har följt forumet ett tag men aldrig skrivit förens nu.
Jag har skuldsanering sen 2023-05 och har haft aktivitetsstöd ända sen jag fick, min skuldsanering. Jag har nu fått ett jobberbjudande utomlands, det är i ett av våra nordiska länder och undrar följande. Om jag tar jobbet och slutar ta aktivitetsstöd kan jag fortsätta betala på min nuvarande betalplan utan att behöva meddela kronofogden eller min handläggare om att jag ska jobba utomlands? Vad är det värsta som kan hända om dom skulle komma på att jag börjar jobba och ej meddelat, dom om att jag fått jobb? Blir man per automatik av med skuldsaneringen? Sen undrar jag om dom tex kan se i kommande deklarationer att jag är 0 taxerad kommer det spela någon roll om man fortsätter betala som avtalat? Eller kan dom ifrågasätta hur jag har råd att betala när jag tex inte får någon aktivitetsstöd längre?
 

Kim70

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 April 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tänker att det viktigaste för dom bör ändå vara att man betalar på sin avbetalningsplan som avtalat eller? Sen undrar jag är det samma process att jobba utomlands som det är i Sverige om det skulle vara så att man meddelar sin handläggare? Blir omprövning dessamma oavsett om du jobbar här eller i utlandet? Betalar idag 2150kr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp