• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Då ryker mitt jobb då. Verkar vara svårt att veta vad som gäller kring uppsägning pga löneutmätning. Jag arbetar inom ekonomi o har inte hamnat i skuld pga spel eller shopping o lär aldrig få ett nytt jobb om jag blir av med mitt jobb
Antar du valde art citera fel inlägg.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Det känns som att det ruckas lite på det ja, grejen är den att på mitt gamla försäkringsbolag Trygg-Hansa tog man en upplysning via Bisnode årligen, i maj har jag för mig.
Folksam däremot tog en upplysning när man anställdes och sedan inte mer.
När jag började mitt jobb som fast anställd direkt slapp provanställning gjorde man trots att det rörde sig om en ekonomitjänst ingen kreditupplysning el bakgrundskontroll. Nu ät jag rädd att bli av med mitt jobb om jag får löneutmätning
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Det är en marknad, köparen får välja vem den handlar av.
Allt annat lika väljer man rimligtvis den utan skulder hos Kronofogden.
Ja man blir betraktad som värsta brottslingen i landet dömande med skulder o man kamskr inte har spelat el använt dem för lyxkonsumtion själv. Men vi har ingen respekt kvar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Ja man blir betraktad som värsta brottslingen i landet dömande med skulder o man kamskr inte har spelat el använt dem för lyxkonsumtion själv. Men vi har ingen respekt kvar
Jag vet inte om du menar allvar ens?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Ja man blir betraktad som värsta brottslingen i landet dömande med skulder o man kamskr inte har spelat el använt dem för lyxkonsumtion själv. Men vi har ingen respekt kvar
Vad grundar du det på, något som hänt ?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Jag vet inte om du menar allvar ens?
Jo fast så är det ju om du blir av med jobbet pga löneutmätning så får du inget nytt så du blir straffad för det och det är en väldugt nedvärdering och dömande av skuldsatta i detta land trots att många inte hamnat här pga seplmissbruk el överkonsumtion. Så tycker jag
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Jo fast så är det ju om du blir av med jobbet pga löneutmätning så får du inget nytt så du blir straffad för det och det är en väldugt nedvärdering och dömande av skuldsatta i detta land trots att många inte hamnat här pga seplmissbruk el överkonsumtion. Så tycker jag
Ja du får tycka det då. Det är väldigt få som får sluta på jobbet pga skulder hos kfm, men det spelar kanske inte någon roll.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 685
Mottagna reaktioner
1 708
Poäng
1 177
Jo fast så är det ju om du blir av med jobbet pga löneutmätning så får du inget nytt så du blir straffad för det och det är en väldugt nedvärdering och dömande av skuldsatta i detta land trots att många inte hamnat här pga seplmissbruk el överkonsumtion. Så tycker jag
Man är dock inte en sämre människa för att man har skulder pga spel eller shopping.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp