• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jobba extra vid skuldsanering.

DiscoKjell

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Is magen kanske.
Du är värre än småbarnen på en lördag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Hej alla, har lite frågor om skuldsanering. Har fått prelimenärt besked och ska börja betala denna månden på skuldsanering, jag hoppas verkligen att det ska gå igenom för har fått lida för mitt företag gick i konkurs i snart 10 år.

Nu till saken, vi har barn med funktionshinder samt min fru har diskprobloblem och är sjukskriven i snitt 1-2 månader om året. Det slår oss hårt på grund av att hennes inkomst är rätt så bra.
Nu funderar vi på om hon ska gå ner i arbetstid för att kanske klara hälsan bättre. Samtidigt funderar jag då om jag kan jobba extra för att täcka detta utan det ska bli problem med min skuldsanering? Förstår jag behöver ringa till dem, har ni någon erfarenhet av detta ?

Jag har en fast anställning idag samt kan jobba extra på annat jobb vid behov. Vilket jag förstår är ok trots skuldsanering så länge det inte blir stadigvarande. Men 1-2 dagar i månaden varannan månad ska vara ok om jag läser.

Sen en sak till, har en bil idag som är på väg att gå under, 15 år gammal, pendlar 8 mil om dagen så behöver en bättre begagnad bil. Får man äga något över halvt prisbasbelopp efter man blivit beviljad skuldsanering. Pratar inte bmw 535 för 400 000kr.

Utan en bil för kanske rimligen 75-90 tusen kr för att slippa laga saker hela jäkla tiden.
Jag tänker mest på att du har råd med en sån dyr bil med pågående skuldsanering.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det har gått ca 5 veckor sen jag accepterade förslaget på skuldsanering, ser att det ffortfarande skuldsaldo på kronofogden, när ska man börja bli orolig ?
Det försvinner inte förrän efter att skuldsaneringen vunnit laga kraft och det gör den tre veckor efter beslut om skuldsanering.
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Så inte runt med Lamborghuni Urus i onödan :)

Enligt min handläggare ska jag informera om jag får lönehöjning över 1000kr, nu vet jag inte om hon menar netto eller brutto men tror brutto för netto pratar man ju aldrig om.
1000kr? De är ju under inflationen % räknat per år. Fick 5.5% detta år (2k)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp