• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Jobba extra vid skuldsanering.

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Jag tror det handlar mer om den otydlighet som finns, det verkar vara en viss skillnad vid löneutmätning mot skuldsanering . Skulle jag lyckas spara 3000-4000kr per månad , orimligt kanske men i allafall så händer inget om 3-4 år då skuldsanering ska vara vårdande och rehabiliterande för ekonomin. Men skulle jag lyckas spara 100 000kr under utmätning känns det som risken att det beslagtas är väldigt stor.
Beslag är ingenting som Kronofogden sysslar med, "utmäta" är begreppet som är riktigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Det är ju så tyvärr , att du med 2 miljoner i skulder uppger du brukar låna kompisen Audi Q8 ser inte bra ut och ingen skillnad verkas göra om det är en Ford för 60 000kr . Så då gör de en bedömning . Dock att bli stannad av polis i Forden är nog mindre risk än i en Audi Q8 , i det fallet kan jag nog garantera polisen kontakta kronofogden om de av någon anledningen kontrollerar om du har skulder.
Om polisen stannar någon för fartkontroll /liknande : kollar de om personen har skulder oxå? Det känns ju inte rimligt. D är väl inte polisens sak utan kronofogdens. Polisen får väl endast beslagta fordonet om man gjort sig skyldig till trafikbrott o i annat fall i samarbete m KFM?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Om polisen stannar någon för fartkontroll /liknande : kollar de om personen har skulder oxå? Det känns ju inte rimligt. D är väl inte polisens sak utan kronofogdens. Polisen får väl endast beslagta fordonet om man gjort sig skyldig till trafikbrott o i annat fall i samarbete m KFM?
Att myndigheter samverkar med varandra blir vanligare och vanligare.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Bra att du förtydligar.

Skulle säga normalt nej, men det är nog inte omöjligt att detta händer. Beror väl lite varför de stannar dig.
Beror mer på om Kronofogden medverkar i insatsen eller inte.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Beror mer på om Kronofogden medverkar i insatsen eller inte.
Så inte runt med Lamborghuni Urus i onödan :)

Enligt min handläggare ska jag informera om jag får lönehöjning över 1000kr, nu vet jag inte om hon menar netto eller brutto men tror brutto för netto pratar man ju aldrig om.
 
Senast ändrad:

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Så inte runt med Lamborghuni Urus i onödan :)

Enligt min handläggare ska jag informera om jag får lönehöjning över 1000kr, nu vet jag inte om hon menar netto eller brutto men tror brutto för netto pratar man ju aldrig om.
Så inte runt med Lamborghuni Urus i onödan :)

Enligt min handläggare ska jag informera om jag får lönehöjning över 1000kr, nu vet jag inte om hon menar netto eller brutto men tror brutto för netto pratar man ju aldrig om.
Nej nu får jag sitta i passagerarsätet på Teslan.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Beror mer på om Kronofogden medverkar i insatsen eller inte.
Fart/blåskontroll/ invinkad till vägkanten/ nån trasig lampa/ svårläsbar reg-skylt etc etc såna saker....Undrar en annan sak om nån vet: vilka register kollar polisen när de slår på körkortet när man stoppas?.
 
Senast ändrad:

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Så inte runt med Lamborghuni Urus i onödan :)

Enligt min handläggare ska jag informera om jag får lönehöjning över 1000kr, nu vet jag inte om hon menar netto eller brutto men tror brutto för netto pratar man ju aldrig om.
Varför? KFM kollar ju ny lön varje år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp