• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Jobba extra vid skuldsanering.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Så inte runt med Lamborghuni Urus i onödan :)

Enligt min handläggare ska jag informera om jag får lönehöjning över 1000kr, nu vet jag inte om hon menar netto eller brutto men tror brutto för netto pratar man ju aldrig om.
Inte konstigt att KF har extremt mycket att göra…med alla dessa olika direktiv som dom lämnar ut… :(
Om Du läser inne på KF:s hemsida, så skall inte ”vanliga” löneökningar omprövas.

Dom har även i ett ställningstagande, vilket jag flertalet ggr lagt ut här tidigare, ansett att en omprövning skall anses vara legitim vid en stadigvarande ökning om mellan 4-5000kr mer i månaden.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Det var inte riktat till dig utan diskussionen rent allmänt :)
Men då så , sjuka var försökte ringa handläggare varje dag ca 5-7 för att informera om att jag accepterade förslaget . Lämnade meddelande på telefonsvararen till men ändå fick jag inte tag i henne förrän sista dagen . Så ska de inte vara tycker jag. Hade en sak jag ville ta men insåg det är ingen idé.
 
Senast ändrad:

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Är de någon som vet om man ska få bekräftelse när man godkänt skuldsanering, samt får man det efter den vunnit laga kraft när den varit ute och vänt bland de man har skulder hos ?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Är de någon som vet om man ska få bekräftelse när man godkänt skuldsanering, samt får man det efter den vunnit laga kraft när den varit ute och vänt bland de man har skulder hos ?
Nej, du får ingen bekräftelse efter att du godkänt. Det kommer liksom vid inledande stå i POIT när man blir beviljad skuldsanering.
Ingen bekräftelse när beslutet vunnit laga kraft, däremot kommer ditt skuldsaldo vara nollat hos KF några dagar efter det vunnit laga kraft.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Nej, du får ingen bekräftelse efter att du godkänt. Det kommer liksom vid inledande stå i POIT när man blir beviljad skuldsanering.
Ingen bekräftelse när beslutet vunnit laga kraft, däremot kommer ditt skuldsaldo vara nollat hos KF några dagar efter det vunnit laga kraft.
Ok skönt och höra, med tanke på hur svår handläggaren var att få tag på hade det ändå känts bra.
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
27
Poäng
112
Det har gått ca 5 veckor sen jag accepterade förslaget på skuldsanering, ser att det ffortfarande skuldsaldo på kronofogden, när ska man börja bli orolig ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp