• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kan inte betala mina 30-smslån vad göra?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Hej,
Kan inte betala mina 30 sms-lån som sagt (ska vara betalda nu 25 september)
Vad fan ska jag göra?

Jag tänkte låta dom gå till inkasso (nackdelen här är att jag inte har någon som helst koll på exakt vilka 30 sms-lån jag har tagit)
Sen ett annat stort problem med inkasso är att det rör sig om säkert 10? Inkassobolag. Det blir ett jääävla meck att ringa alla 10 och ha 10 olika betalningsplaner eller är jag fel på det?

Hur många inkassobolag kan det röra sig om?

Undrar också om det syns när jag ska ta bostadslån om 5 månader att jag är/har varit i inkassoärenden?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har också massor som ska betalas nu i dagarna, så jag förstår din panik. Känner samma. Finns det ingenstans du kan få ett lån för att lösa sms-lånen? För min del är det redan kört då jag har mängder med lån och det är stopp nu
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag har också massor som ska betalas nu i dagarna, så jag förstår din panik. Känner samma. Finns det ingenstans du kan få ett lån för att lösa sms-lånen? För min del är det redan kört då jag har mängder med lån och det är stopp nu

Jag vet inte var det skulle vara då jag har 28 UC-förfrågningar i år.
Lån har jag hos Big Bank, Kortlån och förskottslön.
Vad ska du göra?
 

anjos

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Juli 2012
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ja vad gör man när det har gått så här långt? Många med mig har väl tagit nya lån för att kunna betala de gamla. Jag har idag ca 10 olika lån på sammanlagt 50.000kr. Nu måste det bli slut på denna mardröm för mej. svårt att få till ett fungerande liv i denna soppa livet går bara ut på att försöka räkna ut hur man ska kunna betala lånen varje månad. Det är ju räntorna de tar ut på varje lån som gör detta omöjligt att få att gå ihop. Fyra av mina lån kan man förlänga genom att betala 4-500kr i mån vilket jag har gjort i 5mån alltså har jag "kastat" bort 10.000kr på bara det. Nej vet snart inte vad jag ska göra ,livrädd att hamna hos kronis
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Det här visar att staten måste göra någonting för att få stopp på dessa satans snabblån. Visst, man har ett eget ansvar. Men förfan, alla hamnar i situationer där man inte tänker sig för eller är i ett läge där det bara existerar "fuck it".

Ett lån utvecklar sig till 17 och sedan sitter man där som en apa och undrar varför det har blivit som det har blivit.

Enda rådet jag har att ge är att lösa ett lån i taget. Och när det väl är gjort (!) meddela dom att aldrig mer låna ut 1 krona mer!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja hela ens tankeverksamhet går åt till detta. Jag har magknip varje dag och kan inte koncentrera mig på något. Terry, jag sökte hos lendo och fick ett beviljande. Inte på det beloppet jag sökte men kan i alla fall betala av sms lånen om allt går som det ska. Har LOVAT mig själv att aldrig hamna i den sitsen igen då det tar musten ur mig och allt känns värdelöst. Har en son och när jag tänker vad jag gör honom i och med detta gör det så ont! En frånvarande tanklös mamma som jämt går i dessa tankar. Jag blir irriterad lätt, känner mig inte som 'jag' då folk pratar om lyxfällan på tv och så vidare. Känns så dumt och tänker: ni skulle bara veta! Jag är en av dom. Jävlar va långt det blev, men jag hoppas det löser sig för dig Terry.
Du är inte ensam om detta men jag vet det hjälper föga i sammanhanget. Har du någon som kan ställa upp som medlåntagare?
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Inkasso på sms lånen ser inte nån bank som lånar ut mot bostad. Se bara till att det inte går till koronofogden. om du skall låna till bostad om 5 månader, kanske du kan låna lite extra då o lösa smslåneinkassona?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jo

Inkasso på sms lånen ser inte nån bank som lånar ut mot bostad. Se bara till att det inte går till koronofogden. om du skall låna till bostad om 5 månader, kanske du kan låna lite extra då o lösa smslåneinkassona?

Rätt och fel.

De flesta inkassobolag tar numera en kreditupplysning då ärendet hamnar hos dem.
(Intrum och Svea bland annat)
Denna är en "blank" fråga som ställs till UC och inte som en vanlig förfråga från lån osv.
EN sådan kreditupplysing från ett inkassobolag sänker hela din scoring nästintill noll och nekar till lån överallt.

Man kan få ett lån beviljat med 20 förfrågningar men inte med endast 1 förfrågning om denna ät från ett Inkassobolag.

Tips för er som undrar varför ni blir nekade lån trots att det inte är så många tidigare ucförfrågningar.

Då är det bara att vänta i 12 månader tills den försvinner.
 

sandyman1919

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
7 Oktober 2011
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Struntprat!

Har haft hur många avbetalningar som helst hos Svea och intrum och har aldrig fått sänkt scoring bara för det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Men,
Min bank frågade faktiskt mig om dessa "blanka" förfrågningar. Vad ska man säga då?

Jag menar det låter illa om man säger ja jag har 5 blanka förfrågningar för att jag inte kunde betala mina sms-lån...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp