• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kan inte betala mina 30-smslån vad göra?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej,
Kan inte betala mina 30 sms-lån som sagt (ska vara betalda nu 25 september)
Vad fan ska jag göra?

Jag tänkte låta dom gå till inkasso (nackdelen här är att jag inte har någon som helst koll på exakt vilka 30 sms-lån jag har tagit)
Sen ett annat stort problem med inkasso är att det rör sig om säkert 10? Inkassobolag. Det blir ett jääävla meck att ringa alla 10 och ha 10 olika betalningsplaner eller är jag fel på det?

Hur många inkassobolag kan det röra sig om?

Undrar också om det syns när jag ska ta bostadslån om 5 månader att jag är/har varit i inkassoärenden?

Ingen bank ger bostadslån med massor av förfrågningar. Är man dessutom spelberoende syns det på historiken.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Det syns ju inte om du byter bank.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
1 år, det stämmer.
 

Kman

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
164
Poäng
337
Satt i skiten släppte allt.

Har haft väldiga spelproblem i några år nu. Har banklån som jag fått för att betala gamla smslån. Men åkt dit gång på gång igen. Efter förra sommaren gick det inte längre. Hade tagit smslån på ungefär 50000 och spelade bort allt igen.
När det skulle betalas hade jag ju inga pengar kvar, eftersom lönerna också blåstes på spel. Släppte smslånen till fogden. Då jag fick löneutmätning så kunde jag inte betala banklånen. Fick släppa de med. Men på nåt sjukt sätt så kändes det helt ok att släppt allt till fogden. Ser det nästan som en hjälp i tillfrisknandet av spelberoendet. För nu kan jag inte ta några mer smslån, inte heller beställa en cd från cdon :)

Nu har jag drygt 500 000 kr hos fogden som betalas av lite varje månad. Men jag har tur som har jobb där jag kan jobba extra. Så nu försöker jag betala av ett smslån i månaden så skulden minskar snabbare. Det är ett helvete, men ack så mycket mindre en det var innan.

Så mitt råd blir, SKIT I SMSLÅN U KAN FÅ ETT HELVETE.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varför kan du inte handla på cdon om du har löneutmätning? Kan du inte betala med kontokort (alltså kontant betalning) även om du har löneutmätning?
 

Kman

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
164
Poäng
337
faktura

Precis. kan inte ta en faktura och betala efter 2 veckor som ju är normalt. Cdon har Klarna so sköter deras beställningar. Bankkort går, men en släkting har tagit hand om det och ger mig typ veckopeng. så jag inte ska kunna spela upp lönen.
 

Mimosa64

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Vi är många som kan vittna om att dessa sms lån kan göra ens liv till helvete när man till slut hamnar så att man inte kan betala tillbaka. Det blir en ond cirkel som aldrig tycks ta slut. Så ta inga sms lån. Dessa företag "lever" på detta.
 
S

smartare

Gäst
Poäng: 0
ansvar

man måste ta ansvar för h--v--e. Bagaren lever på bröd internetleverantörer lever på it mm men man måste ta ansvar det är vi svenskar usla på vi är som barn fast vi räknas som vuxna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp