Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Hur gör ni för att sätta in pengar via klarna till skrill?

Jag provade sätta in 2000 och det misslyckades. Hade 10k på test utrymme innan. Nu har jag 4500 utan att det dragits en krona.

sjukt irriterande. Hur kan dom bara halvera mitt utrymme på kortet utan att det dragits en krona??

Allt på skrill är verifierat för flera år sedan och jag har skrill kortet.

Finns det något sätt att få ut pengar från kortet innan man har fått hem det fysiska kortet? Alternativt från ett engångskort?

mvh

Någon som har en bra lösning till hur man överför pengar från klarna till bankkonto? Tacksam för svar.

Hej!

vet någon om man kan betala kontantinsats på en båt med klarna kortet?

Har hittat rätt båt nu och ska kolla på den imorgon bitti. Har mina sparade pengar på avanza i fonder. Har sålt av till insatsen men de hinner ej komma.

Är i en butik jag ska köpa båten och de tar kort. Har 80000kr som jag ska kunna handla för på klarna.

Hej!

vet någon om man kan betala kontantinsats på en båt med klarna kortet?

Har hittat rätt båt nu och ska kolla på den imorgon bitti. Har mina sparade pengar på avanza i fonder. Har sålt av till insatsen men de hinner ej komma.

Är i en butik jag ska köpa båten och de tar kort. Har 80000kr som jag ska kunna handla för på klarna.

Du kan ju testköpa i appen?

Då borde det väl funka, om båthandlaren är OK med att ta en så stor summa på ett kreditkort. Det lär bli en saftig avgift för honom.

Jag köpte bil med något firmakort där jag själv var betalansvarig. Bilfirma knorrade pga avgifterna. Jag har fått för mig att de e lägre nu? Då var det 2.5% eller så

Jag har endast alternativet att betala direkt när jag klickar på köp. Är det inte möjligt för alla att delbetala månadsfakturan?

Jag har endast alternativet att betala direkt när jag klickar på köp. Är det inte möjligt för alla att delbetala månadsfakturan?

Nej, klarna kreditprövning såklart

Nej det var så min månadsfaktura hamnade hos inkasso. Det stod att jag kunde delbetala på fakturan och mitt klarna men sen gick det ändå inte. Pratade med kundtjänst som sade att jag skulle avvakta sen skickades det till inkasso redan efter första påminnelsen.

Fick pushnotis nu om 1% återbäring på alla klarnakortköp i augusti..

Klarna förnekar sig inte. Var sen med en betalning. Betalade in aktuell summa och rätt mycket mer än. Har nu ett köputrymme på inte ens en krona Min skuld är nu alltså åtskilligt mindre än när jag för inte så länge uppskattades ha ett högt köputrymme...

Klarna förnekar sig inte. Var sen med en betalning. Betalade in aktuell summa och rätt mycket mer än. Har nu ett köputrymme på inte ens en krona Min skuld är nu alltså åtskilligt mindre än när jag för inte så länge uppskattades ha ett högt köputrymme...

Köputrymmet uppdateras alltid dagen efter dom har fått in betalning. Brukar vara samma för mig. Dagen dom får betalning är det 0 i köputrymme, dagen efter så är det uppdaterat igen.

Jag betalade in i onsdags förra veckan...Klarnas kundtjänst kan som vanligt inte ge en rimlig förklaring

Köputrymmet uppdateras alltid dagen efter dom har fått in betalning. Brukar vara samma för mig. Dagen dom får betalning är det 0 i köputrymme, dagen efter så är det uppdaterat igen.

Skaffade av nyfikenhet och för lite säkerhet då det blir sista riktigt dyra månaden för mig. Vid godkännande stod det att eventuella köp hamnar på månadsfaktura. Uppskattas ha köputrymme på "Medel" och kunde testa upp till 6000kr, vet såklart inte om detta är säkert eller inte föränn man testar, dock inget jag planerar utan endast något mindre matköp för att underlätta räkningspengarna nu i September/Oktober. :)

Accepterar klarna anmärkningar för kortet? Har 3 st som går ut i januari.

Till er som inte orkar läsa igenom sidor och kolla vilka metoder som fungerar för att få pengar till sitt bankkonto.

Skrill fungerar hur bra som helst, gjorde nyss en insättning via klarnakortet på 35.000 till Skrill, fått det bekräftat via klarnaappen att det köpet är tillagt på min nästa månadsfaktura. Så pengarna från Skrill kommer inom 2-5 dagar.

Nu är det givetvis jag som varit en idiot men iallafall, tänkte bara varna så inte någon annan också sätter sig i skiten.

Som jag förstod det så fungerade månadsfakturan och delbetalningskonto på samma sätt, dvs att man kan välja ett lägsta belopp att betala. Detta gäller dock inte på månadsfakturan, endast att man kan delbetala diverse köp man gjort med kortet, dock inte fakturan i sig då den slog mitt i ansiktet imorse. Bra att veta om någon annan använt kortet relativt flitigt för dagliga mindre köp. Detta satt mig i skiten denna månad men man lär sig.

Till er som inte orkar läsa igenom sidor och kolla vilka metoder som fungerar för att få pengar till sitt bankkonto.

Skrill fungerar hur bra som helst, gjorde nyss en insättning via klarnakortet på 35.000 till Skrill, fått det bekräftat via klarnaappen att det köpet är tillagt på min nästa månadsfaktura. Så pengarna från Skrill kommer inom 2-5 dagar.

Hej! Hur gjorde du? Det står max ca 7700 som insättning från mitt klarna kort till skrill konto.

När man gör så som ni gjort via Skrill, går det då att slicea den transaktionen och dela upp just det köpet?

Skapa engångskort och använt bara det kortet när ni sätter in hos skrill eller Neteller. Så kan man välja 36 mån delbetalning.

Aha. För mig funkade det för någon månad sen. Men de kanske stoppat det nurå. :/

Yes, valet om 6/12/24 månader kom upp direkt innan man gick vidare.

Nu blev jag beviljad 13.000 på klarna..fungerar det med skrill ? , jag är verifierad . Mvh Nisse

Nu blev jag beviljad 13.000 på klarna..fungerar det med skrill ? , jag är verifierad . Mvh Nisse

Mitt skrill-uttag står som ”Processed” iallafall så borde vara klart, pengarna drogs från Klarna och kom in på Skrill iallafall och dom är nu borta.

Förvånande nog så kunde jag idag göra en till större överföring till Skrill med engångskort trots att betalutrymmet på mitt Klarna-kort är 0kr.

Bara så ni vet så använde jag mitt klarnakort, utnyttjade 30k i tron om att kunna avbetala köpet vilket klart och tydligt framgår att man skulle kunna göra. Fick sedan en faktura på hela beloppet och ingen möjlighet alls till delbetalning. Vid kontakt säger klarna att det görs en prövning först efter man nyttjat kortet om delbetalning kommer vara möjlig eller ej.

^ Detta

Jag åkte på samma smäll förra månaden, tur nog så var det endast 2000 och jag kunde lösa det men tråkigt att de är så otydliga. Det är endast enstaka köp man kan delbetala med fysiska kortet. (Engångskortet väljer man betalningsplan, 6/12/24 månader direkt innan man gör kortet)

Någon som vet hur kreditvärdigheten förändras efter en inbetalning? Får man ut det inbetalade beloppet eller ökad kreditvärdighet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp