Tack för svar! Ja, när man läser hur jag skrivit så kan det uppfattas så, men största problemet är min AG som är något otroligt seg vid att hantera sånthär.. min kollega tog det 3(!!) månader för att få in på rätt när han bytte bank.Förstår jag ditt inlägg rätt? Du mår dåligt över din skuldbörda och att du backar ca 6 500 tkr i månaden vilket potentiellt på sikt riskerar att rasera hela din ekonomi men oroar dig över att det kanske kommer krävas 30 mins arbete att byta bank.. dvs som du skriver att anmäla om autogiro samt byta utbetalningskonto för lönen. Ursäkta min mer ironiska framton men tänker att du fokuserar lite på fel saker. Vore jag du så skulle jag börja med Nordea som verkade mest lovande.. får du Nej där så provar du sedan Swedbank. Det viktiga måste ju vara att lösa situationen.. att byta bank är inget problem alls. (om du får nej hos Nordea och sedan har personligt möte med Swedbank kan du ändå säga att du även kollat med Nordea och de är eventuellt är intresserade av att ta över dig som helkund men att du helst stannar i Swedbank, vilket är en bra förklaring på att Nordea tagit upplysning).
Om du kan och har möjlighet.. försök vänta ut någon FF till samt gör vad du kan för att betala in på det blanco som registreras som krediter hos UC för att få ner din UC-risk. Risken minskar drastiskt närman amorterar på krediter.
Lycka till. Hoppas det löser sig bra för dig.
men ja, det låter helt klart vettigt som du säger att i värsta fall lägga in en fuling, de hörde dock av sig Nordea och bokade in en tid 27’de och enl vad de kunde se verkade det lovande sa killen. Jag har ju ändå livförsäkring, trygghetsförsäkring etc etc som kommer flyttas med, inkl tjänstepension.
jag har tyvärr ingen möjlighet till det, jag har gjort mig av med de mesta utav de dyrare inventarier som jag haft just för att betala av skulder så mycket som möjligt. Bedriver även en hobbyverkstad så att det mesta har gått runt, men nu börjar det ju tryta hos vanliga svenssons också så jobben haglar ju inte in.
några räkningar har dock hamnat hos inkasso men lyckats hålla det borta och även fått hjälp av min far att betala det som varit mest akut.