• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
929
Poäng
817
Då har du till mitten på augusti på dig att betala. Du kan inte lösa det med lön eller så i slutet på juli? Kan du det så kommer du kunna använda det igen direkt.
Vi betalade via swish på morgonen, nån timme senare köpte vi paygoo reload och fick ut kontanter igen, handlade även mat på kortet. Så fick ju "tillbaka" det vi betalt så att säga.
Mkt att betala nu då en del ligger risigt till.
Men 3 betalningen till fairlo denna månad så får jag höja där så går det att lösa :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 400
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Mkt att betala nu då en del ligger risigt till.
Men 3 betalningen till fairlo denna månad så får jag höja där så går det att lösa :)
Håller tummarna för dig! Vet ju tyvärr inte med missbrukad kredit då vi lyckades lösa det. Fairlo är jättebra och har man skött sig där så brukar höjningar gå igenom.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
929
Poäng
817
Håller tummarna för dig! Vet ju tyvärr inte med missbrukad kredit då vi lyckades lösa det. Fairlo är jättebra och har man skött sig där så brukar höjningar gå igenom.
Ja fairlo räknar jag med annars blir det en smäll vilket som men vad inte detta jag ville prioritera.
Tyckte om pfc och skötte det perfekt men sen tog dem bort delbetalning från 10.000 ner till 3000 gräns utan anledning så då prioriterades annat.
Pratade med dem idag och dem sa att eventuellt inkasso rapporterar till uc så det svaret hjälpte så där men står i avtalet att dem kan komma att meddela uc
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 400
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Ja fairlo räknar jag med annars blir det en smäll vilket som men vad inte detta jag ville prioritera.
Tyckte om pfc och skötte det perfekt men sen tog dem bort delbetalning från 10.000 ner till 3000 gräns utan anledning så då prioriterades annat.
Pratade med dem idag och dem sa att eventuellt inkasso rapporterar till uc så det svaret hjälpte så där men står i avtalet att dem kan komma att meddela uc
Hade du haft nåt hos inkasso på delbetalningen?
Märkligt att dom annars bara sänker, men fick ju själv ett svar först gällande delbetalning och sen ett annat när vi ifrågasatte varför vi inte kunde delbetala nya köpen. Så ångrar att vi betalade så mycket som vi gjorde på delbetalningen, men min man kunde höja fairlo i början på juli så det löste sig ändå.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
929
Poäng
817
Hade du haft nåt hos inkasso på delbetalningen?
Märkligt att dom annars bara sänker, men fick ju själv ett svar först gällande delbetalning och sen ett annat när vi ifrågasatte varför vi inte kunde delbetala nya köpen. Så ångrar att vi betalade så mycket som vi gjorde på delbetalningen, men min man kunde höja fairlo i början på juli så det löste sig ändå.
Nej ingenting hos inkasso eller ngt den bara sänktes och fick aldrig ngt bra svar till varför.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 400
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Nej ingenting hos inkasso eller ngt den bara sänktes och fick aldrig ngt bra svar till varför.
Mycket märkligt!
Jag kan förstå att dom sänkte för oss men inte för dig då...dåligt av dom å inte ge nån bra förklaring också.
Kommer inte prioritera delbetalningen nu men hålla flexen igång.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
929
Poäng
817
Mycket märkligt!
Jag kan förstå att dom sänkte för oss men inte för dig då...dåligt av dom å inte ge nån bra förklaring också.
Kommer inte prioritera delbetalningen nu men hålla flexen igång.
Nej dem sa att dem gör nya upplysningar ibland. Och det hade dem gjort men jag fick delbetalningar 10.000 när jag hade anmärkningar och på senaste dem gjorde var dem borta. Så mkt ologiskt men är vad det är :)
Kan man vara efter med delbetalningar och ändå använda flexen alltså?
 
T

TKM

Gäst
Poäng: 0
Kan någon snälla förklara vad är skillnaden mellan delbetala köp och flexkrediten?

om jag använder mig av flexkrediten på ex ICA och handlar för 4000. Måste hela detta belopp betalas direkt få eller kan man delbetala flexkrediten. Jag tror seriöst jag blir dum av värmen för jag fattar inte alls.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Kan någon snälla förklara vad är skillnaden mellan delbetala köp och flexkrediten?

om jag använder mig av flexkrediten på ex ICA och handlar för 4000. Måste hela detta belopp betalas direkt få eller kan man delbetala flexkrediten. Jag tror seriöst jag blir dum av värmen för jag fattar inte alls.
Låt säga att du handlar 4000kr på Ica via flexkrediten. Då kommer din kredit ligga på minus 4000kr.
Under fliken "delbetalning" i appen står det då välj köp, när du klickar där kommer du få fram köpet du gjorde på ICA på 4000kr. Klicka på de köpet och välj att delbetala. När du valt att delbetala kommer 4000kr att sättas tillbaka till din flexkredit och du har nu 4000kr delbetalningar samt att du ej ligger minus på krediten längre. Då kan du göra ett nytt köp på tex ICA för 4000kr.
Beroende på din kreditgräns kan du bara delbetala upp till en viss summa såklart, men alla köp över 300 kr går att delbetala. :)
Hoppas du blev lite klokare, trots värmen :)
 
T

TKM

Gäst
Poäng: 0
Jaa tack Jag har inte blivit godkänd på delbetala men är beviljad 5000kr på flexkrediten. Då antar jag att jag kan delbetala den med om jag handlar på krediten fast med ränta såklart.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp